20. listopadu 2017
I při sedavém zaměstnání můžete být fit, aniž byste vynaložili extra úsilí. Zadarmo to ale taky nebude. Teď jde o to, kdo vyhraje – vaše líné kancelářské já, nebo touha mít zdravé tělo i mysl ?
1 / 2

Možná si říkáte, že je pro vás dosažení zdravého, štíhlého a fit těla nemožné, protože celé dny trávíte v kanceláři za stolem. Těch pár kroků, které uděláte během pracovní doby po kanceláři nebo cestou na oběd se počítat nedá a nákupy, vaření a závěr dne na pohovce před televizí vám k lepší kondici také nepomůže.

Neházejte ale flintu do žita! Ve spolupráci s portálem Fithall.cz jsme pro vás připravili několik tipů, jak být fit i za kancelářským stolem. Uvidíte, že po několika týdnech zaznamenáte změny k lepšímu.

1. Držte se vzpřímeně

Seďte, stůjte i choďte se vzpřímenou páteří. Bradu zasuňte dozadu (nejste želva), vtáhněte pupík, hrudní kost tlačte před sebe a ramena nechte svěšená volně dolů od uší. Nejdřív to bude bolet. Bude to nepříjemné. Tady vás to potáhne, tam to zapíchá – vaše svaly jsou zvyklé držet tělo chronicky špatně. Musíte ho naučit novým zvyklostem a to vyžaduje čas i trochu nepohodlí.

2. Pravidelně se protahujte

Na telefonu si v půlhodinových intervalech nařiďte upozornění, které vás donutí opustit vyhřátou židli, vstát a protáhnout se. Nemusíte v kanceláři metat kozelce – stačí postavit se k oknu, narovnat se, zhluboka dýchat, protáhnout krční páteř, hrudník, bedra, paže i nohy. Zabráníte tím otokům, křečovým žilám i tuhnutí svalů. Navíc si lépe uvědomíte potřeby svého těla, takže pak tak snadno nesáhnete v okamžiku nepohody po čokoládě v šuplíku.

Jak na to? 7 cviků pro zdravá záda

3. Tašku na cvičení noste s sebou

Běžte cvičit hned po práci nebo si dejte trénink ještě ráno, před prací. Když přijedete domů a rozsedíte se, je malá šance, že se ještě donutíte hýbat.

Náš tip: Co si dát k snědku před cvičením?

1 / 2