Co rozproudí váš metabolismus?

Konec zimního přejídání a splínů v náručí čokolád a sušenek! Probuďte svůj metabolismus k činnosti za každého počasí!

Nechápete, proč je těžší si v zi­mě udržet štíhlou linii? Vysvětlení je zcela jednoduché. Chlad a nedostatek sluníčka má na náš organismus celkově negativní dopad. Cítíme se unavení, ospalí, podléháme depresím a náš organismus má mnohem horší spalování. V chladných dnech si tělo uchovává tukové zásoby. Ochlazuje se, což znemožňuje odbourávání tukových buněk. Následně pak nemáme dost sil na to, abychom si šli zacvičit nebo se projít, a místo toho popíjíme svařená vína nebo grog a mlsáme bábovku k horkému čaji. Jak se tomuto opakujícímu se ročnímu cyklu bránit?

Stačí pozměnit jídelníček – soustředit se na potraviny, které organismus rozehřejí a opět nastartují metabolismus. Správná zimní strava přitom zmírní touhu po sacharidech a dodá tělesnou energii. Poradíme vám, kde je hledat a jak je zařadit do jídelníčku.

Zásada číslo 1: Dietním jídelníčkem v zimě nezhubnete!

V zimě zapomeňte na klasické dietní menu v podobě lehkých zeleninových salátků a suchárků. Právě tahle strava totiž organismus ochlazuje, což brzdí spalování tuků, takže nám v tomto případě nízkokalorické stravování v boji s kily nijak výrazně nepomůže. Zaměřte se raději na potraviny, které především probudí organismus k činnosti a urychlí tak me-tabolismus. Zároveň vám dodají potřebné vitaminy, minerály a ztracenou energii. Máme se­z­nam tipů na ‚zahřívací‘ potraviny...

Zahřívací potraviny:

  • plísňové, kozí a ovčí sýry
  • kuřecí, skopové, jehněčí maso
  • česnek, cibule, pórek, křen, chřest, chilli papričky
  • broskve, třešně, maliny, datle
  • skořice, zázvor, badyán, bazalka, hřebíček, fenykl, pepř, kmín
  • mák, vlašské ořechy, slunečnicová semínka
  • teplé zeleninové polévky
  • rýže, pohanka

Autor: jpž
Foto: jpž,
DISKUZE KE ČLÁNKU
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY Volný čas