5 věcí, které vynechte a hubnutí půjde snadno

Po Vánocích se pereme s kily navíc. Nasaďte novoroční jídelníček a pohyb!

Vynechte…

… sladké nápoje

Pitný režim vám připomínáme neustále. Zapomeňte na slazené sycené nápoje, obsahují velké množství cukru. Naopak zařaďte čistou vodu, čerstvé šťávy z ovoce a zeleniny a bylinné čaje. Pokud bez sladkého pití nemůžete vydržet, vsaďte na ty, které jsou slazené stévií. Nebo si udělejte domácí limonádu s medem.

… rychlé jídlo

Rychlé občerstvení se většinou nepyšní nápisem dietní. Smažené jídlo je plné prázdných tuků, které znásobuje ještě přepálený olej. Nemůžete od takových jídel čekat nějaké výživné složky a rozhodně po nich nebudete hubnout.

… sladkosti

Sušenky, koláčky, buchty, zbylé cukroví… to všechno přenechte někomu jinému. Sladkosti vyměňte za ovoce nebo si vybírejte to, které je z celozrnné mouky a slazené stévií nebo medem. S klidem si můžete dopřát kousek kvalitní hořké čokolády.

5 dobrých faktů o čokoládě

… bílé pečivo

Při dietě se vyplatí vynechat sacharidy, to znamená: brambory, těstoviny, rýži a hlavně bílé pečivo. Pokud se sacharidů nedokážete úplně vzdát, vynechte je hlavně večer. V pečivu máte samozřejmě na výběr zdravější varianty z žitné, celozrnné a špaldové mouky. Vyplatí se číst složení.

… alkohol

Přes svátky jste si dopřávala, nyní si dejte alkoholový půst. Alkohol je hodně kalorický a navíc po něm máte chuť na něco „dobrého“. Jestli chcete opravdu zhubnout, tak si dejte maximálně 2 dcl kvalitního vína jednou za týden.

Jednu věc naopak zařaďte

Je to pohyb. Bez něj to bohužel nepůjde. Vyberte si sport, který vás bude bavit a vydržte! Vaše snaha se na těle brzy projeví.

Autor: jpž e
Foto: Shutterstock,
DISKUZE KE ČLÁNKU
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY Volný čas