23. srpna 2018
Každodenní příprava svačin někdy svádí ke stereotypu: Namazat rohlík a hotovo... Ale to se vám s námi nestane. Nápadů na chutné a neotřelé dobroty (nejen) pro vaše děti máme dost.

Zeleninové placičky

Večer je upečete a druhý den ráno jen zabalíte. Že budou studené, jim na chuti neubere. Variant je nespočet, a když je upečete s minimem tuku, budou lehké a lahodné.

● Z kořenovky a sýra
Mrkev, pastinák, sladké brambory a tvrdý sýr nastrouhejte nahrubo. Vše smíchejte v míse s jednou nadrobno nakrájenou cibulkou. Na plech vyložený pečicím papírem tvarujte lžící placičky. Pečte v troubě při 200 °C asi 20 minut, až ­budou placičky křupavé.
● Z cukety a cizrny
Nastrouhanou cuketu smíchejte se sterilovanou cizrnou, vejci, nasekanou jarní cibulkou, zelenou petrželí, roz­drobeným sýrem feta a polohrubou moukou. Na plechu tvořte placičky a pečte je při 200 °C 15 až 20 minut, až budou tuhé a zlatavé.

Výživné pomazánky

Dipy z pečené zeleniny a luštěnin jsou syté, absolutní jedničky ve zdravé výživě a hlavně skvěle chutnají. V krabičce je můžete doplnit čerstvou zeleninou nebo bezlepkovými tyčinkami.

● Z pečeného lilku
Lilek pečte v troubě při 200 °C asi 45 minut. Po vychladnutí ho oloupejte a rozmixujte s kešu ořechy. Dochuťte solí a citronovou šťávou. Pomazánku doplňte například bio cereálním křehkým chlebem nebo tyčinkami z extrudo­vaných obilnin.
● Z cizrny a batátů
Oloupané nakrájené batáty a cibuli osolte, opepřete a promíchejte s olejem. Pečte při 200 °C 30 minut. Potom rozmixujte se sterilovanou ­cizrnou a citronovou šťávou.
Náš tip: Výborné jsou také pečené papriky rozmixované s mandlemi.

Svačinové sušenky

Sladkostmi u dětí zabodujete ze všeho nejvíc. Jen se postarejte, aby v těch kulatých dobrotách byl i dostatek zdravých věcí. A nebojte, zadělat na ně těsto bude rychlovka!

● Banánové
Rozmixujte 2 hrnky ořechů (vlašské, kešu…) a 1 hrnek strouhaného kokosu. Směs pak smíchejte s ¼ hrnku javorového sirupu, 2 lžícemi kokosového tuku, špetkou skořice a rozmačkaným banánem. ­Bochánky z těsta pečte při 160 °C 25 až 30 minut.
● Semínkové
Smíchejte 1 rozmačkaný banán, 2 lžíce mandlového másla, 2 lžíce strouhaného kokosu, 4 nasekané datle, 3 lžíce lněných semínek, 1 lžíci chia semínek, 3 lžíce nasekaných mandlí, hrst ovesných vloček. Bochánky z těsta pečte při 180 °C 15 minut.

Soustu dalších tipů na netradiční svačiny nejen pro děti najdete v aktuálním vydání Ženy a život, které je právě v prodeji. S krásným dárkem na obálce jen za 35 Kč!