30. května 2018
Šárka Smíšková, nominovaná na Ženu roku, provozuje hiporehabilitaci. Má koně na venkovním ustájení a každý den za nimi dojíždí, uvítala tedy možnost vyzkoušet kompaktní SUV značky Toyota, model RAV 4 s hybridním pohonem…

„Přesednout do takhle komfortního vozu je vždycky blaho. Popravdě řečeno jsem auto na hybridní pohon ještě neřídila, a neměla jsem dosud vlastně ani možnost vyzkoušet automatickou převodovku. Auto má spoustu vymožeností a překvapení včetně různých kamer, které pomohou s parkováním nebo předcházet nehodám. Všechny jsem je ani nestihla objevit. “

„V terénu je auto silné a spolehlivé, na silnici a dálnici při užití správného modu řízení živé a rychlé, ale současně příjemně tiché. Řízení automatu je sice pohodlné, ale po objevení S modu s možností řazení jsem byla nadšená. Při jízdě v terénu jsem preferovala režim „Sport“, při kterém byl vůz svižnější, ale zároveň se s vozem spolehlivě manévrovalo. Jako fyzioterapeutka jsem okamžitě ocenila komfortní nasedání a velmi pohodlná a ergonomická sedadla s možností individuálního nastavení.Myslím, že tohle auto přesně odpovídá mému vysněnému modelu: Vpředu řídím a kochám se krajinou a vzadu si pohodlně “

„I řidič menší postavy se v autě cítí bezpečně – vyšší poloha za volantem mu zaručuje dokonalý rozhled do všech stran,“ pochvaluje si Šárka.

ŠÁRKA SMÍŠKOVÁ

Do kategorie FRIEND Šárku nominovala její dcera Barbora: „Máma je motor, který táhne obrovskou silou mnoho lidí, ať už v rodině, v neziskovce Isar, kde prací s hendikepovanými dětmi rozdává naději a nabízí podporu, nebo při volnočasových aktivitách, mezi které patří například amatérský divadelní spolek MIG nebo pěvěcké sdružení Meluzína, na jejichž založení se podílela.“

Jak funguje hybrid?

Pohon hybridního vozu využívá kombinaci klasického spalovacího motoru (na benzín) a elektromotoru (na elektřinu). Elektromotor rekuperuje energii vznikající při brzdění a nadbytečnou energii získanou během jízdy při stále rychlosti ukládá do baterie hybridního pohonu pro pozdější použití. Hybrid tedy není nutné nikde dobíjet! Navíc má jednu velkou výhodu: podle okolností jízdy automobil využívá režim, který je právě v tu chvíli nejvýhodnější, a zejména při pohybu ve městě je jeho spotřeba velmi nízká. Šetříte tak přírodu i svou peněženku. Jeho pořizovací cena je sice trochu vyšší než u auta na benzin, ale věřte, že nejde o tak velký rozdíl a ve výsledku se vám při jeho používání mnohokrát vrátí. Hybridní motor navíc obsahuje podstatně méně součástek než klasický motor a snižuje se tak i pravděpodobnost, že se vám v autě něco porouchá. Neméně rozhodujícím faktorem pro výběr hybridního vozu je i vysoký komfort při jízdě: vůz se díky automatické převodovce řídí velmi plynule a uvnitř je velmi tichý – vlastnosti nedocenitelné zejména při jízdě ve městě.

Více na www.toyota.cz