3. září 2018
Vzpomínáte na tu úžasnou chuť? Když si uvaříte něco z toho, co vám tolik chutnalo na dovolenkových cestách, vrátíte zpátky ty báječné chvíle.

Řecké tzatziki

Potřebujete: 2 salátové okurky, 200 g řeckého jogurtu, 2 stroužky česneku, hrst čerstvého kopru, 1 lžičku olivového oleje, 2 lžičky citronové šťávy, sůl a čerstvě mletý pepř podle chuti

1 Okurky oloupejte. Podélně rozkrojte a středy se semeny vydloubněte. Takto očištěnou okurku nastrouhejte najemno. Nechte ji chvilku v misce, pak odlijte přebytečnou tekutinu.
2 Jogurt promíchejte s prolisovaným ­česnekem, nasekaným koprem, olivovým olejem a citronovou šťávou.
3 Jogurtový dresink vmíchejte do ­nastrouhané okurky. Dochuťte solí a pepřem. Nechte vychladit a pak servírujte k masu, bramborám nebo zelenině.

Italská panzanella

Potřebujete: 2 žluté papriky, 2 červené papriky, 20 plátků ciabatty, 500 g cherry rajčat, 100 g černých oliv, 4 lžíce kaparů, 8 listů bazalky, 100 ml olivového oleje, 3 lžíce vinného octa, 2 stroužky česneku, sůl, mletý pepř

1 Papriky dejte na plech a pečte je v troubě vyhřáté na 220 °C, až se na ­slupce začnou tvořit černé puchýřky. Pak je nechte v zakryté míse zchladnout.
2 V troubě na plechu upečte dozlatova plátky ciabatty.
3 Papriky oloupejte, zbavte semeníků a nakrájejte na proužky. Rajčata na­krájejte na poloviny. Upečený chléb ­nakrájejte na kostky.
4 Ve velké míse smíchejte nakrájenou zeleninu a chleba, olivy, kapary
a bazalku. Zalijte ­dresinkem z oleje, octa, česneku.

Chorvatská pljeskavica

● Potřebujete: 400 g hovězího masa, 400 g jehněčího masa, 3 lžičky mleté sladké papriky, 1 lžičku směsi koření čubrica, 100 ml perlivé vody, 2 menší červené cibule, 100 g sýra feta, sůl, čerstvě mletý pepř

1 Hovězí a jehněčí maso umelte. Pak ho v míse smíchejte. Přidejte mletou sladkou papriku, čubricu, sůl a pepř a promíchejte. Potom přilijte perlivou vodu a rukama promačkávejte, až se maso spojí a bude držet pohromadě.
2 Maso rozdělte na 8 dílů. Vytvořte z nich placaté karbanátky.
3 Rozpalte gril nebo grilovací pánev a pljeskavice (karbanátky) opékejte z každé strany asi 5 minut. Servírujte je s nakrájenou ­cibulí a rozdrobeným sýrem.

Spoustu dalších tipů, jak se v myšlenkách i životě vrátit na dovolenou, najdete v aktuálním vydání Ženy a život, které je právě v prodeji.