18. října 2017
Kolik žen, tolik způsobů hubnutí… Jak zjistíte, který je ten pravý právě pro vás? Abychom vám ulehčili výběr, postupně vám představíme ženy, které tu svou ideální metodu našly. Tentokrát se o zkušenosti podělí Klára Tománková, která vsadila na Metabolic Balance.

Metabolic ­Balance je léčebná metoda, která díky stravovacímu režimu snižuje cukr v těle a léčí i jiná onemocnění.Z redakce Ženy a život ji v Resortu Svatá Kateřina vyzkoušela pod vedením doktora Pavla Suchánka redaktorka Klára Tománková. O jejích zkušenostech se dočtete v aktuálním vydání Ženy a život, které je právě v prodeji.

Na tomto místě vám prozradíme, o čem princip Metabolic Balance, který Kláře pomohl zhubnout 12 kilo, vlastně je.

Základní pravidla Metabolic Balance

1 Jezte pouze předepsané potraviny v množství určeném v individuálním seznamu, který vychází z rozboru krve, z měření tělesného složení a případných alergií a intolerancí.

2 Striktně dodržujte pětihodinovou pauzu mezi jídly, aby buňky dostatečně vyhladověly.

3 Od prvního kousnutí do posledního sousta či doušku kávy by jídlo nemělo trvat déle než 60 minut, přesto je potřeba jíst pomalu a v klidu.

4 Každé jídlo zahajte jedním či dvěma sousty z bílkovinové složky pokrmu kvůli brzkému pocitu sytosti.

5 V jednom denním jídle použijte jen jeden zdroj bílkovin, ale měňte je během dne, protože pestrost stravy pomáhá dietní režim snášet.

6 Po 21. hodině byste už neměli jíst, protože tělo vylučuje jiné hormony než ty podporující trávení.

7 Během dne vypijte doporučené množství vody vypočítané pro vaši hmotnost (35 ml vody / kg tělesné hmotnosti).

8 Ovoce (včetně povinného jablka denně) jezte na závěr jídla. Přestože ovoce obsahuje cukr, díky konzumaci bílkovin na počátku pokrmu je vstřebávání cukru zpomaleno a pocit hladu nestartuje tak rychle.

Čtyři stupně k úspěchu!

Program se skládá ze čtyř fází:
1. Přípravná: 2 dny detoxikace
2. Přísná úpravná: min. 14 dní přechodu na optimalizované stravování
3. Volnější přechodová: několik týdnů až měsíců stabilizace látkové přeměny a zlepšení celkového stavu a hmotnosti
4. Udržovací: setrvalé každodenní dodržování výše uvedených 8 pravidel s možností občas vybočit