22. května 2017
„Důvodů pro vysazení cukru je spousta. Hlavním by mělo být vaše zdraví,“ říká Janina Černá, autorka velmi úspěšného blogu Cukrfree a kuchařky, která sama radikálně omezila cukr.
1 / 3

Ke spokojenosti s vlastním tělem vede mnoho cest a každý si musí najít  tu svou. Zásadní je ale „bod zlomu“, okamžik, kdy najdeme silnou motivaci. Příběhy lidí, kteří nějakou zajímavou cestu našli a vydali se po ní, najdete v aktuálním čísle Ženy a život, konkrétně v příloze Krásná do plavek. Pro inspiraci přinášíme jeden z nich – začtěte se do rozhovoru s Janinou Černou, autorkou blogu Cukrfree.

Jste už několik let „cukrfree“. Co to přesně znamená?

Tento způsob stravování je založen na omezené konzumaci cukru i fruktózy a na jídelníčku s nízkým obsahem sacharidů a vyšším množstvím zdravých tuků. Výhodou „low carb“ – tedy nízkosacharidového stravování – je to, že nemáte potřebu jíst každé dvě hodiny a je pro vás postačující najíst se dvakrát až třikrát denně.


Na svém blogu píšete, že jste se třináct let snažila přijít na to, jak jíst, aby bylo tělo v normě a vy jste byla spokojená. Jaká je vaše zkušenost s dietami?

Už od svých dvanácti let jsem se snažila najít způsob stravování, při kterém nebudu jen přibírat, které bude zdraví prospěšné, a hlavně bude dlouhodobě udržitelné. Všechny moje diety měly jedno společné – byly nízkotučné, zato s vysokým obsahem sacharidů. Až po dlouhé době jsem přišla na to, že nejsou k ničemu. Můžete díky nim zhubnout, ale většina lidí se po čase vrátí ke svému obvyklému stravování a vysněná postava je zase ta tam.

1 / 3