1. září 2015
Zapomeňte na pravidelnost v jídle, překvapujte své tělo nárazovým hladověním, jezte tučné maso. Cesta za štíhlou postavou a zdravím, kterou razí výživová poradkyně Hana Kuthanová, boří všechna zažitá pravidla.

Vystudovala jste molekulární biologii a biochemii. Jak jste se od přírodovědy dostala k práci výživové poradkyně?
K současné profesi mě dovedly vlastní negativní zkušenosti. Sama jsem měla nadváhu a nedařilo se mi nadbytečná kila shodit. Zkoušela jsem běžné postupy, které dnes doporučuje většina poradců po celém světě. Většinou se dozvíte, že jíte moc a cvičíte málo, jde tedy jen o energetickou nerovnováhu. Musíte omezit příjem kalorií, jíst pětkrát, podle některých až desetkrát denně menší porce, víc sportovat, jíst zeleninu, ovoce, celozrnné potraviny, dostatek bílkovin z nízkotučných zdrojů a málo tuků. Což na mě rozhodně nefungovalo.

Podobná zkušenost znepříjemňuje život spoustě žen. Jak jste se s ní vyrovnala vy?
Dlouho jsem se tím trápila a nevěděla jsem, kde je chyba. Vyzkoušela jsem všemožná řešení, absolvovala různá vyšetření, navštívila jsem spoustu výživových poradců a lékařů. Ale stále se mi nedařilo zhubnout, rozhodně ne dlouhodobě. Šlo o únavné pokusy a omyly. Váha se moc nehýbala a já stále trpěla chutěmi. Jsem disciplinovaný dietář, rozhodně jsem potají nehřešila, dělala jsem vše na sto procent, ale bez kýženého efektu. Nakonec mi bylo řečeno, že to je v mojí hlavě a že nehubnu, protože jsem z toho ve stresu. Ale kdo by nebyl?

To si umím představit. Co vám tedy nakonec pomohlo?
Nízkosacharidové stravování a přerušovaný půst. Obě tyto metody se snažím představovat i svým klientům. Jde o zdravé alternativy ke klasickému hubnutí, jak jsme na něj zvyklí. Ze školy vím, že je nutné stále se učit a vzdělávat a netrvat na tom, že co vím už deset let, je stále pravda. 

Celý rozhovor plus 14 rad k životu bez cukru najdete v nové Ženě a život na straně 94-97!