Chcete být fit? Pijte správně!

Nedostatek tekutin škodí stejně jako jejich nadbytek. Nic se nemá přehánět – u pitného režimu je důležitá především pravidelnost.

dodržovat pitný režim

pít vodu

voda

pitný režim

Člověk denně vyloučí v průměru asi dva a půl litru vody. Pro zachování vyrovnané vodní bilance tak musí organismus přijmout odpovídající množství tekutin. Přibližně 900 ml vody získáváme jako součást konzumovaných potravin. Zbytek, tedy minimálně jeden a půl litru, musíme denně vypít.

■ Kolik vody a jak?
Doporučuje se pít průběžně po celý den od samého rána. Tělo tak může ideálně zužitkovat dodané tekutiny. Především bychom se měli vyvarovat nárazovému pití většího množství tekutin, které může zapříčinit převodnění. To má za následek přetěžování ledvin a srdce, v extrémním případě může dojít k jejich selhání. Přes­né množství tekutin, které si tělo žádá, závisí na mnoha faktorech a je individuální.

■ Co se může stát
„Optimální pitný režim nezávisí jen na teplotě vzduchu, ale na řadě dalších faktorů. Potřeba tekutin je individuální, záleží na tělesné hmotnosti, věku a pohlaví, složení a množství stravy (obsah vody, soli, bílkovin a kalorií), tělesné aktivitě, teplotě a vlhkosti prostředí včetně proudění vzduchu,“ doplňuje odbornice na zdravou výživu Darja Štundlová. Dostatek kvalitních nápojů je přitom pro organismus stěžejní. Zdravé lidské tělo obsahuje asi 60 % vody.

Autor: Jackie
Foto: Shutterstock,
Rubrika: Zdraví