11. října 2017
Právě nastal nejvyšší čas připravit tělo i mysl na sychravý a studenější podzim. Co všechno můžeme pro své tělo udělat, abychom se vymanili z podzimní deprese? Je třeba nejen řádně odpočívat, ale také pravidelně sportovat.
1 / 3

1. Dostatečný spánek

To, že je spánek zdravý, pro tělo prospěšný a hlavně nepostradatelný, není žádnou novinkou. Každý jedinec potřebuje spát jinak dlouhou dobu a je jen na vašich zkušenostech, kolik je to právě u vás. Zdravá doba spánku se tak může pohybovat v rozmezí čtyř až devíti hodin. Když spíte, dochází k regeneraci celého vašeho organismu, ale i ke zpracování a ukládání podnětů, které jste mozku během dne dali. Dostatečný spánek rozhodně nepodceňujte.

Embed from Getty Images

2. Menší šlofík odpoledne?

U spánku ještě chvilku zůstaneme. Profesor Richard Wiseman z univerzity Hertfordshire totiž přišel na zajímavou věc ohledně odpoledního odpočinku. Podle jeho výzkumu, kterého se zúčastnilo tisíc dobrovolníků, si stačí dát menšího šlofíka odpoledne. Dostatečný je prý třicetiminutový odpočinek, po kterém bude člověk produktivnější a více soustředěný. Navíc vám tento krátký restart přivodí pocit štěstí, který vydrží až do večera. Richard Wiseman tvrdí, že je tento odpočinek nejlepší mezi polednem a třetí hodinou, pak už to nemá smysl. Tak teď už to jen vysvětlit šéfovi.

1 / 3