17. června 2018
Síla této aplikace spočívá zejména v rozvětvené komunitě navzájem se inspirujících a ovlivňujících lidí. Chcete se také stát jedním z instagramových nadšenců?

Instagram v číslech

# 800 milionů uživatelů celosvětově
# 85 miliónů nových fotek každý den
# 1 900 000 celkový počet uživatelů v ČR
# 800 tisíc Čechů je aktivních každý den
# 40 % Čechů má s aplikací zkušenosti
# nejvíce uživatelů je v Praze: 410 tisíc

Instagram je věda vyžadující váš čas

• Dobrá fotografie znamená plánování
Divíte se, proč vaše dítě drží neustále telefon v ruce? Pravděpodobně chce ulovit tu nejlepší fotku. Nikdy totiž nevíte, co se může přihodit a bude to potřeba zaznamenat. Pokud se vám podaří ulovit nečekaný snímek, který je sám o sobě skvělý, máte veliké štěstí. Spousta fotek potřebuje kvalitní plán. Musíte promyslet, kde se budete fotit, jaké bude světlo, prostor nebo například úhel. Udělejte spoustu snímků, ať máte z čeho vybírat.

Instagramový slovníček

Stories – krátká videa, která po 24 hodinách zmizí. Stories neboli Příběhy poskytují uživatelům Instagramu místo pro sdílení obsahu, momentek nebo novinek ve vyšší frekvenci, než je tak tomu při klasickém sdílení obsahu na jejich profilu. Ve Stories se s klidem můžete vykašlat na 110% kvalitu a sdílet momentky se svými fanoušky okamžitě a bez nutnosti složitých úprav.
Highlights – pokud používáte stories a nechcete, aby z vašeho profilu zmizely, můžete si přidat do takzvaných highlights – prostor na vašem profilu, kde si vyfocené momentky jednoduše uložíte.
Bio – prostor na vašem profilu, kde si můžete napsat vše o sobě. Takový malý životopis. Dávejte však pozor, je to úplně první věc, co na vašem profilu lidé uvidí. Tradiční je si zde poznamenat kdo jste, co děláte, kolik vám je let atd.
Boomerang – funguje tak, že zmáčknete tlačítko a nahraje se série fotek, které se pak spojí do sekundového minividea. Video se bude přehrávat dopředu a dozadu. Prostě se vrací jako bumerang.
DM – pod zkratkou se schovává direct message. V jednoduchém překladu je to posílání fotek a zpráv přímo danému uživateli.
Hashtag – slovo nebo fráze označená znakem „#“. Význam slova označeného tímto symbolem je dnes chápán jako forma klíčového slova.
Followers – doslovný překlad znamená stoupenec nebo přívrženec. Na instagramu tomu říkáme sledující.

Embed from Getty Images

Mezi základní úpravu patří ořez fotky, zesvětlení, retuš, jas, sytost a zaostření. Krom toho můžete využít různé barevné filtry. Pokud chcete, aby celý profil působil lákavě, je dobré upravovat fotky do stejného barevného tónu. Pomůže vám, pokud budete na fotky používat stejný filtr, který dál jen upravíte například doladěním zaostření, kontrastu barev, sytosti a podobně. V úpravě fotek si můžete vybrat ze 39 filtrů, které dopomohou vytouženého výsledku. Díky velkému množství si můžete přesně vybrat, co vaší fotce svědčí. Naše doporučení je držet se dvou filtrů, které z vašeho profilu udělají něco krásného, a ne mixovat několik stylů dohromady.

• Hashtagy: specifické a kreativní

Hashtagy neboli klíčová slova jsou součástí toho, co dělá Instagram tak zábavným. Pokud je vaší strategií, aby co nejvíce lidí vidělo vaši fotografii a aby se jim líbila, použijte jich maximálně 12. Použijte ty, které nejlépe vystihují vaií fotografii. Lidé na Instagramu chtějí vidět konkrétní obsah a klíčová slova jsou pro ně jediný nástroj, který jim to umožní. Hashtagy umí být neuvěřitelně efektivní, jsou-li použity správně.

• Načasování je klíč k úspěchu

Pokud uděláte první tři kroky správně, stačí jen naplánovat, kdy fotku přidáte. Přidávejte fotky spíše navečer mezi 18 a 20 hodinou nebo ráno mezi 7 až 9 hodinou. V tyto časy je aktivních nejvíce lidí. Sami víte, že při cestě do práce má telefon v ruce každý.

Embed from Getty Images

• Inspirace

Nebojte se inspirovat a koukněte se na prezentaci velkých značek v ČR. Pro nové nápady můžete zabrousit i na jeden z prvních firemních instagramů Milka, který vás vtáhne do světa té nejjemnější čokolády. Ve spojení s Milkou vznikla i letní kampaň s předními českými youtubery – mistryní stylu a milovnicí cestování Natálií Kotkovou, nejlepší českou fotbalovou brankářkou Bárou Votíkovou, a v neposlední řadě i se ztřeštěnými kluky Exploitedem  a Matúšem.

Co o Instagramu říká 22letá česká Miss World 2016 Natálie Kotková?

„Instagram se pro mě stal prostorem, kde se mohu kreativně vyřádit a být v kontaktu se spoustou lidí, kteří k životu přistupují stejně jako já. Komunita je důležitá a tu instagramovou si tvoříme sami. Baví mě fotit, zachycovat momenty a vypisovat se ze sebe. Hlavně mě těší, že můj obsah může někoho inspirovat, pobavit či motivovat.“