17. ledna 2018
Pokud spíme doporučovaných osm hodin denně, strávíme spánkem až třetinu života, proto je důležité věnovat mu stejnou pozornost jako bdění.

Správnou matrací to začíná, ale pokud je vaše poloha při snění špatná, tělo si neodpočine a navíc zbytečně přetěžujete orgány a oběhovou soustavu. Spánek může mít vliv na vaše zdraví, proto se naučte spát správně. Věřte, že to jde.

V jaké poloze?

Spaní na zádech
Tato pozice udržuje krční páteř a hlavu v neutrální poloze bez jakýchkoliv tlaků na záda. Poloha se velmi doporučuje. Záda jsou při ní rovná. Vlastníte-li ortopedickou matraci, záda vám musí každé ráno děkovat. Pokud vás v této poloze bolí za krkem, používáte moc velkou podporu pod hlavou. Zkuste spát bez polštáře nebo jen s jedním. Bude se vám i lépe dýchat.

Spaní na levém boku
Tato poloha je ideální pro ty, kteří chrápou nebo trpí obstrukční spánkovou apnoe. Páteř je přirozeně položená a záda nebolí. Při spaní na boku může lehce trpět váš obličej. Při jeho mačkání se vytvářejí vrásky. To samé platí i pro dekolt. Pokud máte větší prsa a spíte v této poloze, dejte jim podporu. Podle lékařů by měly těhotné ženy spát na levé straně – pro lepší průtok krve do srdce, což je prospěšné pro dítě i matku. Tato pozice může zmírnit pálení žáhy nebo trávicí potíže.

Embed from Getty Images

Spaní na břiše
Spíše se nedoporučuje. Klade velký tlak na páteř a končetiny se hůře prokrvují. Je omezeno dýchání a krk je velmi napjatý. Orgány na tom při této poloze taky nebudou nijak dobře. Je na ně kladen moc velký tlak. Tato poloha je vhodná pouze pro velmi chrápající. Pomáhá jim udržet otevřené dýchací cesty.

Embed from Getty Images

Klubíčko
Pokud se choulíte do klubíčka, můžete si působit mnoho zdravotních problémů. Schoulená pozice je jedna z nejhorších. Trpí záda i krk. Chrápete-li nebo jste těhotná, může vám to způsobit dýchací problémy. Díky této poloze vás může v dopoledních hodinách bolet hlava i krk.

Polštář
Pokud spíte na zádech, můžete si dát polštář pod kolena, ulevíte tak páteři. Při spánku na břiše umístěte polštář pod boky. Získáte mnoho zdravotních výhod a kvalita vašeho spánku se zlepší.

Embed from Getty Images

Na zádech s rukama pod hlavou
Nejlepší pozice pro záda je také šetrná k vaší pleti a netvoří se zbytečně vrásky. Na ramena je však vyvíjen tlak. Podložte své paže polštářem a bude se vám spát mnohem lépe.

Lžičky
Tato pozice je úžasná pro snížení stresu. Fyzický dotek – dokonce i ve spánku – může snížit napětí obou partnerů. Pokud spíte v objetí, pro vaše záda, krk i svaly není tato poloha nijak komfortní. Pravděpodobně vás začnou bolet kyčle a namáhané svaly.