5. května 2018

Co tuto dietu odlišuje od ostatních, je načasování jednotlivých jídel. Naomi Whittel tvrdí, že když si dáte sacharidy ráno, spustíte tím produkci inzulínu, a tedy i ukládání tuku. Tento efekt se ještě znásobí, protože ráno vrcholí i produkce stresového hormonu kortizolu. Ráno tedy žádný croissant, bagel, francouzský toast, ani ovesná kaše, ale losos, vejce, slanina. Proč? Protože podle této teorie je údajně lepší jíst sacharidy navečer, kdy jsou hladiny kortizolu nejnižší a tělo se chystá k odpočinku. Bonusem je, že díky sacharidům nastartujete produkci serotoninu, což navodí stav relaxace a pohody.

Dostáváme se k náročnější půlce diety. Zbylé tři dny v týdnu musíte držet šestnáctihodinový půst, aby se mohl nastartovat proces autofagie. Takže když si dáte večeři kolem osmé, další jídlo následuje až v poledne dalšího dne. Během polopostních dní jíte méně proteinů a kalorií, tělo začne selektivně pojídat nepořádek z buněk, který má na svědomí záněty a ukládání tuku, a svalová hmota zůstane nedotčená!

Čtěte také: 24 potravin, které pomáhají hubnout

První vysokoproteinový den jsem si dala k snídani slaný muffin bez těsta ze slaniny, špenátu, ovčího sýra a vajíček, dopoledne následoval intenzivní půlhodinový kardio trénink. K obědu salát z listů kapusty s pár plátky opečené slaniny, avokádem, salátem, cherry rajčátky a balsamikem. K večeři kuře s červeným zelím, rýží a jablky. Naomi Whittel doporučuje dodávat do jídla podle chuti kurkumu nebo kustovnici čínskou (jejich účinné látky se nejlépe vstřebají, když je sníte společně s tukem). Druhý den byl polopostní. Dovoleno je pít autofágní mix černého čaje Earl Grey, zeleného čaje, skořice a trošky kokosového oleje. Chutná to překvapivě dobře, trošku jako tekutý donut. Další jídla byla nízkoproteinová: chřestová polévka k obědu a zeleninový vývar, pečená dýně hokkaidó a zelenina k večeři.

Už po prvních čtyřech dnech mi bylo lépe, měla jsem Naomi Whittel, pleť už se ani nezdála být tak olivově šedozelená. Vydržela jsem s touto dietou v pohodě deset dní, protože není nijak drastická, ani náročná na čas (variace na vybraná jídla dostanete skoro v každé restauraci, nebo si je snadno a rychle uvaříte doma). Během postních dní byla moje mysl lehká a rychlá, takže v polopůstech obden pokračuji dodnes. A vaječný koňak? Díky, už ne…