26. října 2018
Vše kolem nás se začíná připravovat k zimnímu spánku, po krásném babím létě přichází krátké dny, sychravé počasí a plískanice. Jak bychom se na nadcházející období měli připravit? Co takhle dát šanci homeopatii?

„Nezdravý životní styl, nedostatek důležitých živin, minerálů a vitamínů v potravě a vysoká úroveň psychického stresu zatěžují organismus,” říká MUDr. Magdaléna Záchová, praktická lékařka, která v rámci své praxe využívá homeopatii a přírodní léčebné metody.

Jak se podle jejích doporučení máme připravit na nadcházející roční období?

1. Pozor na přetopené místnosti

PROBLÉM: Začínáme topit a málo větráme, aby teplo neutíkalo. Ale pozor na suchý vzduch v místnostech. Je velkou zátěží na sliznice a ty jsou pak náchylné k virům.
ŘEŠENÍ: Doporučuje se dodržovat správná vlhkost vzduchu, ať již zvlhčovači či mokrým ručníkem na topení. Správná vlhkost se pohybuje mezi 40 až 60 %. Je nutné i preventivně pečovat o naše sliznice. Ideálně je proplachovat mořskou solí, a to jak preventivně, tak i při prvních příznacích podráždění. Sůl je účinná dezinfekce. Dále se doporučuje preventivní používání éterických olejů v místnostech, kde spíme i kde pracujeme (např. Eucalyptus, levandule, máta).
CO NA TO HOMEOPATIE: Velmi účinná je i prevence a léčba homeopatickými léky, jako je Echinacea angustifolia či Ferrum phosphoricum.

2. Zvýšený příjem vitamínů

PROBLÉM: Je nám zima a uchylujeme se spíše k teplým pokrmům, což je správně. Ale čerstvé ovoce a zelenina jsou stále potřebné, i když v jiném režimu než v létě. A nejen ovoce a zelenina, ale i vitamíny D a B či hořčík.
ŘEŠENÍ: Doporučuje se jíst hodně ovoce a zeleniny, ale ne jakéhokoliv. Zaměřte se na sezónní ovoce např. jablka, hrušky, švestky či rakytník. Ale pozor na citrusy, ty jsou dle čínské medicíny vhodné spíše pro letní období. V zimním období mohou tzv. „ochlazovat“ organismus, což může vést paradoxně k větší náchylnosti k infektům. Dále je velmi potřebný pro imunitní systém vitamín D. Běžně jej čerpáme v letních měsících ze slunce, ale pro zimu je ho málo. Vitamín D je nejvíce zastoupený v rybím tuku, ale i vaječném žloutku či mléce. Velmi důležitý pro toto zatěžkávající období je hořčík (magnesium), který umí bojovat s podzimní únavou a na zimní období je potřeba ho tělu dodat (například dobře vstřebatelné Magnesium 300+).

3. Pohyb venku

PROBLÉM: Zima, sychravo… že by psa ven nevyhnal!
ŘEŠENÍ: Ale i když je zima, je to právě přirozený pohyb venku na čerstvém vzduchu, který je potřeba dodržovat. Je nutné se venku pohybovat co nejvíce, jen tak se organismus může připravit na přicházející změny klimatu. A to platí nejen pro děti, ale i pro dospělé. CO NA TO HOMEOPATIE: Pro případné obavy z nachlazení při sportovních aktivitách venku je vhodné použít homeopatika, jako je Rhus toxicodendron (při rychlém zpocení a následném vychladnutí) nebo Arnika montana (podporuje imunitu a svalovou regeneraci).

4. Podzimní nálady

PROBLÉM: Pochmurné počasí, krátké dny, málo sluníčka, návrat dětí do školy, nadcházející závěr roku, zvýšené pracovní tempo. Nic z toho nepřidá na dobré náladě a proto máme pocit, že se utápíme v tzv. podzimní depresi.
ŘEŠENÍ: V tomto období bychom neměli zapomínat hlavně sami na sebe a najít si čas na odpočinek, samozřejmostí by měl být vyvážený jídelníček s dostatkem vitamínů.
CO NA TO HOMEOPATIE: Pokud převládá pocit, že toho máte hodně a nic nezvládáte, pomůže vám Argentum nitricum. Nebo  vás naopak stres tak paralyzuje, že nejste schopni práci dokončit? Pak zkuste lék Gelsemium sempervirens nebo Ferrum phosphoricum.

Co je homeopatie

Homeopatie je ideálním řešením pro prevenci a podporu vlastní imunity vůči hrozícím onemocněním a zdravotním problémům. Je zde možná i samoléčba po konzultaci s lékárníkem. Více informací naleznete na portálu Svethomeopatie.cz a na webových stránkách Homeopatické lékařské asociace
Upozornění: Zveřejněné informace nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.