6. října 2017
Kdo je největším nepřítelem našich zad? Židle! Trávíme na ní valnou část dne, krčíme se a hrbíme a výsledkem jsou akorát bolesti. Zbavte se jich cvičením.
1 / 3

Není to informace, kterou každý slyší rád, ale při sedavém zaměstnání je hodina sportu denně minimum potřebné k tomu, aby naše tělo fungovalo, jak má. Pokud vám čas na sport nezbývá, zařaďte do programu aspoň pár cviků denně. Ovšem, aby se vám ulevilo, chce to pravidelnost!

1. Kočičí hřbet

Vzpomínáte na kočičí hřbet? Když jsme ho dělaly při tělocviku, ani jsme si neuvědomovaly, o jak účinný cvik jde. Protáhnete při něm bedra i trapézové svaly (to jsou ty kolem krční páteře, které bývají vlivem neustálého sklánění se nad klávesnicí nejčastěji zatuhlé). Desetkrát se vyhrbte a prohněte, ramena stahujte dolů.

Čtěte také: Jóga jako elixír zdraví pro tělo i duši

2. Superman

Ve stejné pozici protáhněte levou paži a pravou nohu. Vydržte 15 sekund na obě strany. Vynikající stabilizační cvičení, při kterém zapojíte břišní svaly a svaly kolem páteře.

1 / 3