14. září 2018
Vybrali jsme pro vás pět způsobů, jak zkrášlit své křivky. Sama si „vyčíhněte“, která z nich bude vaší linii vyhovovat nejvíce.

Žádnou ale nepraktikujte moc dlouho a nezapomeňte se ládovat vitaminovými doplňky. A myslete také na to, že by dieta měla kromě ztráty nadbytečných kilogramů přinést i zlepšení zdravotního stavu.

Atkinsova dieta

Existují celkem čtyři fáze Atkinsovy diety.

První z nich je zaváděcí neboli spouštěcí, která boří většinu bariér bránících hubnutí.

Druhá fáze je pokračovací a postupně vás dovede k vaší vysněné hmotnosti.

Třetí
fáze, přípravná, vás naučí, jak překonat ten největší problém a s nejnižší možnou námahou zůstat štíhlá už navždy.

A poslední fáze je fáze udržovací.

Teorie:
Je založená na omezení přísunu karbohydrátů. Pokud tělu nedodáte dostatek sacharidů na celodenní poletování, začne spalovat tuk místo glukózy. Sacharidy z těstovin, chleba, rýže a ovoce si první dva týdny můžete dopřát jen v množství 20 g denně. V udržovacím období se váš příděl karbohydrátů vyšplhá až na 100 g za den! Na oplátku si s čistým svědomím smíte pochutnat na slanině, hovězím mase a sýrech. Ke snížení chuti k jídlu dochází díky tomu, že všechno v těle dokonale funguje.

Co funguje:
Vysoký příjem sacharidů způsobuje kolísání hladiny cukru v krvi. Výsledkem je přejídání a následně zoufalá honba za oblečením s větší konfekční velikostí. Tato speciální dieta s bohatým přísunem proteinů vám uchová svaly.

Co nefunguje: Nic nepřehánějte! Pokud budete hojně kombinovat proteiny a tuky, nenamlouvejte si, že z vás bude vznešená gazela. Nasycených tuků byste měla denně spořádat maximálně 20 g.

Ovoce a zelenina:
Atkinsova dieta je k milovnicím šťavnatých plodů krutá. Během čtyřiadvaceti hodin si můžete ukousnout jen 20 gramů ovoce, což je méně než doporučená denní dávka nutná jako prevence proti chronickým onemocněním. Pokud chcete vyzkoušet Atkinsovu dietu, zapomeňte na myšlení typu „všechno maso – dobré maso“ a vybírejte pouze z libových zdrojů (vepřová svíčková, mořské plody, bílé maso), abyste minimalizovala množství nasycených tuků. Kupte si kalciové a vitaminové doplňky. Pijte dostatek vody a jezte zeleninu s vysokým obsahem tekutin. Vysoceproteinové diety jsou dehydrující – mohou vás brzy unavit a způsobit zácpu. Nechte se proto zlákat zeleninou s nízkým obsahem uhlovodanů (zelí, saláty, rajčata, okurky).