16. listopadu 2017
Asi si všichni umíme představit, jak to v sauně chodí, ale ne všichni možná ví, k čemu je dobrá a jak se v ní chovat tak, aby se na vás zarytí saunaři nedívali přes prsty.

Abyste se v sauně cítila „jako doma“, připravili jsme pro vás ve spolupráci s Lenkou Pšajdlovou z portálu Holky ve formě  saunové patnáctero, ve kterém se dozvíte, v čem je sauna prospěšná pro zdraví, krásu i duši a hlavně jak se v sauně chovat, na co nezapomenout a co nepodcenit, abyste si návštěvu užila na sto procent!

1. Největším efektem saunování je detoxikace, odbourávání stresu a hlavně posílení imunity.
2. Potem se tělo zbavuje škodlivin, střídáním teplot se otužuje a následně lépe brání nachlazení.
3. Návštěvy sauny by měly být pravidelné. Ideální je to alespoň jednou týdně.
4. Nechoďte do veřejné sauny, pokud máte problém s nahotou. Zakrývání ručníkem snižuje efekt saunování a mokré plavky zase zvyšují vlhkost v saunovací místnosti. Pokud vám sdílení jednoho prostoru s neznámými naháči vadí, vyzkoušejte privátní saunu.
5. Noste si pod sebe dostatečně velkou osušku. Měla by být tak velká, abyste ji měli opravdu pod celým tělem a nedotýkali se dřevěných lavic.
6. Neutíkejte ven moc brzo, ale také netrhejte rekordy! V ohřívací místnosti zůstaňte jen tak dlouho, dokud je vám to příjemné. Ideální doba je 10-15 minut. Čím výš si sednete, tím větší horko vám bude. Na nižších stupních vydržíte déle.
7. V sauně bývá běžně 80–100 °C. Pokud je to na vás příliš, zkuste biosaunu, kde je kolem 60 stupňů. Efekt je stejný, ale není to taková síla. Než se začnete potit, bude to trvat trochu déle. Vyhraďte si více času. Biosauna je ideální pro začátečníky.
8. Pobyt v ohřívací místnosti si můžete zpestřit masáží pokožky kartáčem nebo speciální rukavicí. Prospěje to prokrvení kůže. Jenom dejte pozor, aby váš pot nestříkal na lidi kolem vás.
9. Vaše první kroky po ohřátí by měly vést pod sprchu a pak do bazénku se studenou vodou, kde chvíli vydržte. Pokud není k dispozici bazének, tak si dejte delší studenou sprchu.
10. Po chvíli odpočinku na lehátku celý cyklus zopakujte ještě dvakrát.
11. Pokud máte rádi v sauně vůně, noste si aroma olejíčky, které nakapejte do nádoby s vodou a trochu polijte rozpálené kameny. Nezapomeňte se ale nejdřív zeptat osazenstva, jestli s vaším nápadem souhlasí. Další možností je vyhledat si saunu, kde provozují různé voňavé saunové rituály.
12. Během pobytu v sauně doplňujte tekutiny. Ale zapomeňte na alkohol, ten se s očistou organizmu vylučuje a v kombinaci s pobytem v horku může být i nebezpečný. Před návštěvou sauny se nepřecpávejte. Poté si dopřejte jen lehké jídlo a už si určitě neplánujte žádné náročné aktivity. Nejlepší je zařadit návštěvu sauny večer a pak si dopřát třeba masáž a kvalitní spánek.
13. Pokud vyrážíte do sauny poprvé, vyhledejte si nějaké informace na internetu nebo se zeptejte zkušenějších saunařů, pokud máte nejasnosti.
14. Na závěr máme pro vás dva horké tipy: Už několik sezón můžete na pražské náplavce navštívit jednu ze dvou saunových lodí: Lázně na lodi  a Kayak Beach Bar.  Jde o originální netypické prostory a zajímavé zpestření. V sauně si vychutnáte parádní výhled a zchladit se můžete třeba skokem přímo do Vltavy.
15. „Sauna nemusí nadchnout každého. Ale pokud vás to chytne, užijte si každý pobyt na 100 %!“ doporučuje Lenka Pšajdlová z portálu Holky ve formě.