23. října 2018
Občas máte pocit, že vám vybuchne hlava nebo jste úplně bez energie? Je možné, že je to následek pracovního vypětí. Občas to zažíváme všichni. Pokud se však takto cítíte dlouhodobě, zbystřete.

Plán

Plánování je základ úspěchu. Udělejte si v práci seznam věcí, které musíte stihnout a přiřaďte jim prioritu. Nebudete tak skákat od jednoho k druhému a budete postupně svůj plán plnit. Samozřejmě se to nemusí dařit úplně vždy, ale když se vám to povede třeba 2x do týdne, je to skvělé. Nebudete totiž chodit z práce s pocitem, že máte spoustu restů.

Odměna

Pro někoho je to káva a dortík, pro jiného procházka nebo kontakt s blízkými. Cokoliv, co vaše myšlenky nasměruje pryč od práce. Takové malé odměny fungují jako záplata na pracovní napětí. Pokud si nedopřejete žádné uvolnění, stres se bude stupňovat a vy se rychleji psychicky i fyzicky vyčerpáte. Malé odměny si dávejte i během pracovní doby. Například si uvařte kávu nebo čaj a vypijte si ho v klidu. Dejte si pár minut bez práce.

Umění vypnout

Správnou formu odpočinku a celkový fyzický a psychický restart si musíte naordinovat v závislosti na typu vašeho zaměstnání. Když pracujete v kanceláři, tak se doporučuje dobrodružný až adrenalinový odpočinek. Nebo meditace a relaxace doplněná vhodným pohybem. Fyzicky pracující by měli relaxovat opět pohybem, ale hlavně zapojit myšlení. Skvělé jsou knihy, kulturní akce, umění…

Test: Hrozí vám vyhoření?