7. září 2018

Typy relaxačních technik

Relaxační techniky vedou pochopitelně ke zklidnění, ale také ke zvýšení povědomí o vašem těle. Nezáleží tedy na tom, jakou techniku si vyberete, důležité je praktikovat ji pravidelně.

Autogenní trénink

Při této technice využíváte vizuální představivost a uvědomujete si své tělo, díky čemuž se snižuje stres. Můžete opakovat slova nebo věty ve své mysli, můžete si představovat nějaké prostředí a zaměřujete se na řízené dýchání. Tím dojde ke zpomalení tepové frekvence a uvolnění svalstva. To můžete provádět kdekoliv na dovolené, klidně i na chatě na louce. Díky této metodě si více uvědomíte svoje tělo.

Vizualizace

Při této metodě si vytváříte mentální obrazy, které vás uklidňují. Během vizualizace se snažte využít co nejvíce smyslů včetně vůně, zraku, hmatu a sluchu. Pokud jste na venkově blízko lesa, představujte si jeho atmosféru, vnímejte jeho vůni, zaposlouchejte se do zvuků větru v korunách stromů. Anebo si vše jen přehrávejte ve své mysli. Zavřete oči a uvolněte se.

● Mezi další techniky patří například hypnóza, masáže, rozjímání, taiči nebo jóga. Všechny můžete praktikovat v podstatě kdekoliv.