21. září 2018
I když to často popíráme, všichni milujeme nakupování, ač k němu někdy přistupujeme dost odlišně. Zatímco muži mají tendenci hledět zejména na praktickou stránku věcí a většinou by byli nejraději, kdyby v obchodě nenarazili na nic, co není na jejich nákupním seznamu, my ženy si zase naopak libujeme v tom, když máme široký výběr. Hoďme však naše rozdíly za hlavu a pojďme se společně podívat, jak jsme na tom s nákupy u nás v Česku!

Internet – náš věrný rádce při nákupech

Ještě v roce 2006 využívalo internet pouze 61 % českých domácností, nicméně o deset let později toto číslo vzrostlo na celých 82 % a v následujících letech s největší pravděpodobností ještě poroste. Za tu dobu nám internet přinesl nesčetné množství výhod. Máme možnost sledovat dění ve světě nebo si objednávat zboží v kteroukoliv denní i noční hodinu.

Málokdo si však uvědomuje, že tato chytrá síť značně ovlivňuje i to, jak nakupujeme v offline světě. Kromě obrovského množství recenzí, žebříčků a testů kvality tu totiž najdete také online akční letáky, se kterými si snadno uděláte přehled o tom, co je v různých obchodech zrovna v akci. Nákup si díky tomu můžete lépe rozplánovat a ve finále i nějakou tu korunu ušetříte.

Ženy vs. muži – kdo nakupuje nejvíce?

Odpověď na tuto otázku vám byla pravděpodobně jasná ještě předtím, než jste ji dočetli do konce – samozřejmě, že jsme to my ženy. Nebo u toho alespoň myslíme více spořivě, protože podle údajů o prohlížení portálu Kimbino.cz, který se zaměřuje právě na akční letáky a katalogy, tvoří právě ženy více než 65 % z celkového počtu návštěvníků.

Pokud bychom to měli porovnat také z hlediska věku, tak obě skupiny, tedy muže i ženy, zajímají online akční letáky především ve věkovém rozmezí od 25 do 34 let. S přibývajícím věkem pak zájem klesá, což je pochopitelné vzhledem k tomu, že starší generace stále upřednostňují spíše tištěné letáky – u nich by byl vývoj s největší pravděpodobností zcela opačný.

Kde jsou online letáky nejoblíbenější?

Asi nebude žádným překvapením, že největší zájem o letáky byl zaznamenán v našem hlavním městě Praze – odtud se na ně dívá 22 % z celkového počtu uživatelů. Na druhém místě se drží Brno, druhé nejlidnatější město naší republiky, s necelými 6 % a hned za ním Ostrava s 3,5 %. Sledování akčních letáků online je velmi populární také v dalších krajských městech, jako je Plzeň, Olomouc, České Budějovice, Liberec nebo Hradec Králové.

Které letáky si prohlížíme nejčastěji?

Jestliže bychom měli jednotlivé řetězce porovnávat podle zaměření, pak je přirozeně největší zájem o potraviny. V tomto ohledu zabírá první příčky Kaufland a Lidl a o několik míst za nimi se drží Albert. Současně jsme však národem domácích kutilů a zahrádkářů, a tak se u nás z velké obliby těší IKEA, Jysk, Mountfield nebo také Planeo Elektro. Třetím nejpopulárnějším odvětvím je pochopitelně móda – tady nejraději sledujeme nabídku obchodů Kik, Pepco a CCC.

Máte-li pocit, že utrácíte víc, než je nutné, možná byste si své nákupy měli začít lépe plánovat. Zkuste si si předem projít akční leták vašeho oblíbeného obchodu a porovnat ceny s ostatními řetězci. Mohli byste zjistit, že za celý nákup můžete jinde zaplatit podstatně méně a ve finále si za ušetřené peníze koupit třeba i něco pěkného na sebe!

www.kimbino.cz