Období od prosince do dubna je náročné jak pro nás, tak i pro naše čtyřkolové miláčky. Stačí sebemenší chyba v provozu nebo při péči o ně a rázem musíme čelit nepříjemným situacím. Těm se dá ale velmi často předejít. Držte se našich rad a budete celou zimu vesele brázdit zamrzlou krajinou.
Ráno lepší pomalu než rychle
Přes noc dostává naše auto zabrat samotným mrazem, a pak přijde ráno, kdy po něm hned chceme službu. A rozčilujeme se, že našemu mazlíkovi se moc nechce. Motor pořádně túrujeme a přidávám plyn, co to jde. Jenže to podle odborníků je to nejhorší, co můžeme udělat!
Ložiska motoru totiž při studeném motoru nejsou pořádně promazaná, proto může docházet k jejich poškození. Další věcí je, že elektronika ve vozidle pro snadnější zahřátí obohacuje směs vyšším podílem paliva. Přidáváním plynu příliš brzy si můžeme tedy spotřebu ještě zvýšit. Raději proto trpělivost, dámy! Nechte ráno motor zahřát a mějte lehkou nohu.
„Motor vzhledem k mrazivému počasí a následnému startování může být vystaven výraznějšímu opotřebení, než je tomu v letních měsících. Proto doporučujeme v ranních hodinách příliš nespěchat a auto nechat zahřát,“ říká Jitka Jechová ze společnosti Toyota.
Nezapomeňte kontrolovat tlak v pneumatikách
Tlak v pneumatikách je poměrně podceňovaná záležitost, která ale hraje významnou roli, a může dokonce zamezit vyšší spotřebě, smyku v dešti a neovladatelnosti vozidla. Podle odborníků totiž snížení tlaku o 0,5 baru může zvýšit spotřebu o 2 % a zvýšit riziko dopravní nehody až o 30 %. Spolu s tím dochází ke snížení kilometrového výkonu vozu. Proto kontrolujte tlak častěji než běžně.
Tip: Správný tlak v pneumatikách pro náš vůz nalezneme v příručce od výrobce.