18. března 2018
Chcete oslňovat pevnou a zdravě vypadající postavou a ne se stresovat dietami na poslední chvíli? V tom případě je třeba začít životosprávu řešit už nyní. Jak se zdravým životním stylem začít a jak si ho udržet? Jaký druh pohybu zvolit a na co nezapomenout? Poradíme!

Životní styl, ne dieta

Jak už asi víte, žádná zázračná dieta neexistuje. Zhubnout zdravě a nastálo lze pouze v případě, že se pro vás zdravá životospráva nestane jen krátkodobou záležitostí, kterou je třeba protrpět, ale životním stylem. Začít můžete pozvolna, zdravá strava totiž rozhodně nemusí být nákladná a ani nudná, dopřát si můžete v podstatě všechna oblíbená jídla. Klasickou mouku je možné nahradit namletými ovesnými vločkami nebo celozrnnou moukou, cukr zase medem. Stačí vyzkoušet pár zdravých receptů a najít, co vám chutná.

Cvičení ve vodě je vhodné i pro začátečníky

Pokud chcete tělo do léta zpevnit, bez pravidelného pohybu se neobejdete. Opět však platí, že chcete-li u sportu vydržet, musí vás bavit. Nenuťte se proto do běhání nebo posilování, když vám při pomyšlení na další trénink vstávají vlasy hrůzou, ale vyberte si druh pohybu, který budete mít rádi.

Zajímavou a pro začátečníky méně náročnou variantou sportu je například cvičení ve vodě. „Během cvičení ve vodě vzniká až 12krát větší odpor, který přirozeně působí proti pohybu člověka. Cviky jsou tak intenzivnější a výdej energie vyšší,“ vysvětluje Tomáš Svoboda z Aqualandu Moravia. Nejpopulárnější je dle něj takzvaný aquagym kombinující gymnastické prvky a základní plavecké dovednosti nebo dynamický aquaaerobic. Vyzkoušet ale můžete také jógu na vodní hladině, aquajogging nebo aquaspining na speciálních kolech umístěných pod vodou.

Posilujte vůli a chlubte se úspěchy

Pevná vůle a odhodlání je vždy základem úspěchu. U hubnutí a rýsování postavy to platí dvojnásob. Zásadní je, abyste v cestě za lepší postavou viděli smysl a vydali se na ni kvůli sobě, nikoliv kvůli názoru někoho jiného. Cíle si dávejte postupné a splnitelné. Pokud si stanovíte nereálný cíl, s velkou pravděpodobností se vám ho nepodaří naplnit a brzy se vzdáte. Zkrátka neočekávejte, že uběhnete každý den 10 kilometrů nebo že už si nikdy nedáte ani kousek pizzy.

Někomu pomáhá sdílet své plány a úspěchy s ostatními. Vytvořte si s kamarádkami motivační skupinu, kde se budete vzájemně hecovat k pohybu, nebo pište o své cestě za zdravějším tělem blog. Ke sportu pak přizvěte kamaráda, který s vámi bude chodit pravidelně trénovat.

Regeneraci podpoří sauna nebo masáž

Pravidelný režim a pohyb jsou prospěšné, zapomínat ale nesmíte ani na regeneraci. Součástí hubnutí se může stát například pravidelná návštěva sauny. „Pravidelné saunování má úžasné detoxikační a regenerační účinky. Během návštěvy sauny dochází k uvolnění svalů, prokrvení pokožky a posílení imunity. Saunování má také pozitivní vliv na pokožku a pomáhá v boji s celulitidou,“ vysvětluje příznivé účinky saunování Tomáš Svoboda. Zajít si můžete také na masáž. Zvolit lze tradiční sportovní masáž celého těla nebo aromatickou masáž, jež vám pomůže se dokonale uvolnit i po psychické stránce. „Zajímavou alternativou pro ty, kdo řeší postavu, může být též přístrojová lymfodrenáž, která využívá speciálních návleků a v kombinaci s vhodnou dietou a pohybem je účinným doplňkem při tvarování postavy,“ doplňuje Svoboda.