Míváte někdy pocit, že den nemá dost hodin? Klíč k supervýkonnosti se skrývá ve správné organizaci a disciplíně. Představujeme vám strategie, které by vám mohly k supervýkonům dopomoci. Na některé z nich si asi budete muset chvíli zvykat, výsledky za to ale stojí...
1. Důležité, nebo naléhavé?
Různé urgence na poslední chvíli nemusí ještě znamenat, že jde o opravdové priority. Jen to, že vám někdo volá a tvrdí, že ta zpráva musí být hotová OKAMŽITĚ, ještě neznamená, že musíte postavit jeho požadavek na první místo. Zpráva možná musí být hotová OKAMŽITĚ, ale projekt, co má za třicet minut uzávěrku, má zkrátka přednost. „Okamžitě“ je relativní údaj. Nenechte se zmást tím, co po vás chtějí druzí.
http://gty.im/170113424
2. Pamatujte na pravidlo 80/20
Pravidlo 80/20 říká, že za 80?% všech našich výsledků zodpovídá jen 20?% aktivit. Jestliže si tedy správně stanovíte priority, udržíte si přehled o tom, kterých 20?% vašich úkolů je nejzásadnějších, a s těmi začněte. Tak dokončíte nejdůležitější část práce, i když jí vlastně uděláte míň.
3. Vytíženost není výkonnost
Něco dělat ještě neznamená něco udělat. Pokud budete většinu času řešit podružnosti, nezvládnete pak dokončit zásadní úkoly... Výkonní jedinci bývají často méně vytížení než ti nevýkonní, protože jednoduše dokážou posoudit závažnost jednotlivých úkolů a neztrácejí čas bezvýznamnostmi.