21. srpna 2018
Kuličková pera, rollery, linery, plnicí pera. Vybrat pro děti školou povinné nejvhodnější psací potřebu se může zdát jako pěkný oříšek.

První stupeň základní školy

Při nástupu do první třídy má na volbu psací pomůcky největší vliv učitel a rodič. Mezi nejdůležitější aspekty pro výběr prvního pera se řadí správná hmotnost, šířka stopy a tloušťka pera v místě držení, ale i ergonomický úchop.

Ergonomický úchop intuitivně navádí, aby dítě pero drželo správně. Ruka tak zůstává lehká a uvolněná a dítě může psát bez únavy a v krajním případě i bolesti ruky.

Šířku stopy volíme také silnější. Budou hezky vidět všechny kličky a dítě nebude mít potřebu na pero tlačit.

Tloušťku pera volíme spíše silnější, aby se pohodlně vešlo do ruky a dítě zbytečně při psaní netisklo prsty příliš silně k sobě.

Hmotnost pera rozhoduje, jak rychle se ruka unaví. Nejkrásnější výtvory v písance vzniknou, když je ruka uvolněná a lehká, proto je dobré prvňáčkům dopřát pero co možná nejlehčí.

Opravitelnost, tedy možnost napsaný text vygumovat, je nejlepší konzultovat s učitelem. Vygumovat chybu je fajn, sešit tak není plný škrtanců. Na druhou stranu, pokud má dítko nějaký problém s učením nebo se psaním, není možné písmo, resp. chyby analyzovat.

Výměna náplní prvňáka naučí ekologickým zásadám a hospodaření s penězi. Pokud si dítě už na nějaké pero zvyklo, proč mu ho brát.

Jednoznačným hitem a fenoménem posledních 10 let mezi školáky jsou gumovací pera FriXion. Napsaný text lze vygumovat a znovu přepsat na stejném místě tolikrát, kolikrát chcete. Už žádné zmizíky, žádná další pera na přepisování.

Pero Pilot FriXion Ball má ergonomický tvar s gumovou rukojetí pro lepší kontrolu a velmi jemný gelový inkoust pro lepší komfort psaní. Také FriXion Clicker nabízí ergonomický design s úchopovou zónou pro perfektní držení a jednoduše vyměnitelné náplně s hladkým a plynule proudícím gelovým inkoustem.

V prodeji je aktuálně také limitovaná novinka od známého britského popového zpěváka Mika. Jde o speciální edici 18 per Pilot FriXion. Klasické produkty, jak je znáte, dostaly nový „kabát“. Jsou pestrobarevné, kreativní, výbušné, zářivé.