31. srpna 2017
 | 
Foto: Shutterstock, Getty Images
Zítra začíná nový měsíc a možná vás to čeká. Jasně, vybrali si vás z desítek pohovorů. Nejste žádná nula. Jen pro jistotu zaveďte preventivní opatření:

A víte co? Tahle pravidla můžete použít nejen v nové práci.

Dělejte si poznámky

Rozhodně se na konkrétní věc neptejte víc než jednou. Mějte při sobě vždy sešit nebo telefon. Nadhoďte klidně předem, že si děláte poznámky, aby nadřízený neusoudil, že si zrovna textujete s přáteli.

Přiznejte neznalosti

Vůbec nevíte, která bije? Pozor, mlžením byste se akorát ztrapnila. Raději na rovinu prohoďte: „O tom jsem ještě neslyšela. Povíte mi, oč jde?“ Během zkušební doby se smíte často ptát a nasávat atmosféru.

Neptejte se na základy

„Nastoupil jsem do práce zrovna v den, kdy byla velká porada,“ vzpomíná Alexis Bryan Morgan, vysoce postavený manažer v módním průmyslu. „Padlo jméno jakéhosi návrháře a ze mě nejapně vypadlo: ,Kdo to je?‘ Můj šéf nato prohodil: ,Máte padáka.‘ Nemyslel to sice vážně, ale mě polilo horko. Kdybych si pár základních informací zjistil předem, nemuselo by se tohle stát.“ Ano, v digitální éře je dobré nemarnit čas ostatních a důkladně se připravit. Od čeho přece existuje Google?

Hlídejte si, jak působíte

„Chcete-li nastolit dobré vztahy podáním ruky, nechte dlaň ve svislé poloze a sílu stisku přizpůsobte svému partnerovi,“ doporučují autoři bestselleru Řeč těla na pracovišti (vydal Portál) Allan a Barbara Peasovi. Podle nich záleží i na intenzitě vašeho make-upu. „Zvyšuje důvěryhodnost žen. Ale nápadné líčení nevolte, pak působíte dojmem, že se až příliš zajímáte o vzhled a o pozornost mužů. Přirozené neutrální líčení je naopak důkazem profesionality.“