9. listopadu 2018
Běhat se dá po celý rok a za každého počasí. Když překonáte nechuť vydat se ven do nečasu, uvidíte, jak budete mít z běhání krásný pocit:

Vynechejte rozcvičení

Když jsou teploty nízké, je důležité, aby se tělo zahřálo. Proto je nutné se hned hýbat. Když se zastavíte, velmi snadno vychladnete a to je důvod, kdy můžete onemocnět. Takže se nic nestane, když budete rovnou běhat. Raději si přímo při běhu udělejte běžeckou abecedu. Je to soubor cviků, které zlepšují techniku a také zamezí zranění.

Pořád se hýbejte

I když čekáte třeba na zelenou na semaforu, stále buďte v pohybu. Skákejte, běhejte na místě. Nezastavujte se. Raději pomaličku běžte, ale nestůjte na místě. Tělo stále musí být v teple. Nejhorší pro zdraví je studený mokrý pot.

Hlava, krk, ruce a kotníky v teple

Nejvíce tepla se ztrácí hlavou. Proto noste pokrývku hlavy, ale z funkčního materiálu, aby se dobře odváděl pot. Důležité je také mít v teple ruce – na ty jsou ideální funkční tenké rukavice, na krk nákrčník a také noste dlouhé běžecké ponožky nebo podkolenky, které udrží achilovky v teple a ty pak nenachladnou.

Protahujte se doma

Strečink po doběhu je důležitý, ale neprovádějte ho venku, ale například v chodbě domu nebo doma. Velmi rychle byste se jinak mohli nachladit. A horší je být nemocný, než mít pár dní bolestivé svaly.