9. ledna 2019
Každý, kdo pravidelně cvičí jógu, popisuje výhody, které mu to přináší. A zdaleka nejde jen o protažení těla! Jóga zlepšuje zdravotní stav, uklidňuje mysl a prohlubuje empatii.

1. Lepší fyzička a mentální flexibilita

Pravidelným cvičením jógy můžete dosáhnout větší ohebnosti. „Čím efektivnější a přirozenější je náš pohyb, tím méně jsme unavení a díky tomu máme i podstatně více energie,“ říká zakladatelka center Domu Jógy a autorka knihy o józe pro seniory Věra Vojtěchová.

Díky józe mohou lidé získat i lepší mentální flexibilitu. „Asi každý, kdo dlouhodobě cvičí jógu, potvrdí, že dokáže lépe reagovat ve vypjatých chvílích a podívat na situaci z více úhlů pohledu. V praxi to znamená, že když se něco nevyvíjí podle našeho očekávání či plánu, naše mysl bude schopná lépe se přizpůsobit novým podmínkám. Tím zabrání zbytečnému vnitřnímu tlaku a nebude se tolik stresovat. Kromě toho bývají jogíni i empatičtější,“ vysvětluje zakladatelka a lektorka center jógy a zdravého životního stylu Domu Jógy Věra Vojtěchová

2. Zlepšení krevního tlaku

Pokud vás trápí vysoký krevní tlak, pravidelným cvičením jógy ho můžete úspěšně snížit. Potvrzuje to praktická lékařka MUDr. Pavla Myslíková z Lékařského domu Praha 7, podle které je hlavním důvodem to, že při józe dochází ke zvýšené fyzické aktivitě, snížení hmotnosti a člověk se naučí lépe pracovat se stresem a psychickým vypětím. „Pro cvičence jógy je typické rovněž to, že se začnou orientovat na zdravější životní styl. Přestanou kouřit, pít alkohol, omezí sůl. To všechno jsou základní opatření při léčbě vysokého krevního tlaku,“ říká MUDr. Myslíková.

Embed from Getty Images