12. září 2017
Posilují nespočet svalů celého těla, stimulují vyplavování těch správných hormonů, ale také aktivují hluboký stabilizační systém. Dáte si jich hned dvacet?

Přestože se mnozí dřepům vyhýbají, protože se (mylně) domnívají, že škodí kolenům, je dřep jednou z nejpřirozenějších pozic těla. Jen si představte malé děti – v dřepu tráví spoustu času, když si hrají, a pokud si chtějí podat něco z podlahy, tak se neohnou v zádech (jako většina dospělých), ale pěkně si dřepnou a s rovnými zády si hračku zvednou.

„Kolena ze dřepů většinou pobolívají ty, kdo cvičí s nepřiměřeně velkými váhami nebo ty, kteří mají svaly, šlachy a úpony kolem kolenních kloubů oslabené a pak jim jakákoliv, i mírná a přirozená zátěž dělá potíže,“ říká lektorka Fithall.cz Marie Korseltová.

Vyzkoušejte varianty dřepů a vysoustružte si pozadí snů

Klasický dřep

Stoupněte si chodidly přibližně na šířku vašich pánevních kostí, nechte je vodorovně, lehce stáhněte lopatky, zpevněte břicho a hlídejte si oblast beder. S nádechem klesejte boky dolů k zemi, aniž byste paty odlepili od země. Pokud vám nejde paty na zemi udržet, klidně cvičte na špičkách, ale stoj na celé plosce nohy trénujte! Záda nechte po celou dobu rovná a s výdechem pak stoupejte zpátky nahoru, skoro až do propnutí kolen. Cvičte pomalu, tahem, nikoliv švihem.

Dřep do poloviny

Pokud vás trápí kolena nebo vám dělá potíže zvednout se od země při klasickém dřepu, provádějte pohyb jen do poloviny. Zastavte se v okamžiku, kdy se lýtka a stehna dostanou do pravého úhlu. Abyste cvičili správně, zkuste si zpočátku za sebe postavit židli a dosedat na její okraj. Stejný pohyb pak zopakujte bez židle – to je ten správně provedený dřep.

Dřep s patou ve vzduchu

Abyste víc zatížili jednu či druhou polovinu těla, odlepte patu jedné nohy od země a stůjte jen na špičce. Myslete na to, abyste udělali stejný počet opakování na obě nohy.

Široký dřep

Když rozkročíte nohy na vzdálenost asi jednoho metru a provedete dřep, zabere víc vnitřní strana stehen. Pravidla jsou ale stále stejná – v žádném případě se neprohýbejte v bedrech, hlavu držte v prodloužení páteře, zpevněte břicho a cvik absolvujte v plném rozsahu pohybu.

Vyzkoušejte si varianty dřepů s profi lektorkou Fithall.cz Marií Korseltovou

Jestli chcete hubnout, nebo naopak nabrat svaly, dřepy vám k tomu pomůžou. Rozproudí metabolismus, spotřebují spoustu kalorií a postarají se o to, aby svaly hýždí i stehen pěkně zabraly.