7. května 2018
Zásady bezpečného chování na internetu známe, přesto je často nerespektujeme a zbytečně riskujeme

Nákupy v e-shopech, platbami kartou online nebo transakcemi přes mobil si můžeme udělat velkou radost, ale i způsobit vážné problémy. ČSOB sice neustále vylepšuje ochranné prvky svých produktů a služeb, i tak se ale každý může snadno stát obětí důmyslných vynálezů zloděje. Stačí k tomu jen chvilka nepozornosti.

Efektivně se ale můžeme bránit dodržováním několika jednoduchých pravidel. Je dobré používat zabezpečený počítač (aktualizovaný operační systém a internetový prohlížeč, nainstalovaný antivir), mít vhodně zvolené přihlašovací údaje a udržovat je v tajnosti, chránit mobilní telefon, využívat dvoufaktorový způsob přihlašování (Smart klíč nebo SMS klíč) a přihlašovat se pouze na oficiálních stránkách internetového bankovnictví.

V ČSOB děláme všechno proto, abychom peníze našich klientů ochránili. Na druhou stranu však potřebujeme, aby se i klienti chovali zodpovědně a chytře. Více informací o tom, jak bezpečně pracovat s internetovým bankovnictvím i platební kartou je na stránkách bezpečnost.csob.cz. K těm zásadním patří třeba to, že bychom měli být maximálně ostražití a obezřetní, neotvírat e-mailovou zprávu od neznámých či nedůvěryhodných odesílatelů ani neklikat na vložený odkaz či podezřelou přílohu. Když se připojujeme ke svému účtu, tak si nejdříve musíme zkontrolovat řádek s internetovou adresou, zda je správně zadaná a je vedle ní ikona zámku. Po kliknutí na ikonu se zobrazí certifikát potvrzující platnost a ověřující identitu stránky. V moderních internetových prohlížečích se kontrola provádí automaticky (a řádek s adresou stránky zezelená). Důležité je si také pravidelně měnit přihlašovací hesla a u nich se vyhnout třeba datům narození, po sobě jdoucím číslicím, jmenům dětí či domácích mazlíčků apod.