12. prosince 2018
Fit potřebujete být ještě hodně dlouho. Jak můžete pečovat o kondici zrovna ve svém věku?

… 20 let

Cvičení

Ve dvaceti se svaly zpevňují snadněji než v jakémkoliv následujícím období, a to díky hypofýze: oblasti mozku o velikosti hrášku, která vyrábí hormony zodpovědné za růst, zpevňování tkání a tvorbu svalové hmoty a která právě v tomhle období jede na plný výkon. Takže když se teď pustíte do spinningu a zvedání činek, vypracujete si svaly do zásoby. Jak je to možné? Svaly mají paměť, takže už navždycky budou vědět, jak silné a pevné dokážou být. I když třeba nějaký čas sportovat nebudete, naskočíte do špičkové formy rychleji.

TIP: Cvičte raději častěji a zlehka, než abyste se dvakrát týdně úplně sedřela. Čtyři dny v týdnu posilujte, dva dny se věnujte kardio cvičení.

Stravování

Mezi pětadvacítkou a třicítkou máte nejvíc kostní hmoty. Tělu pomůžete vybudovat superpevné kosti, když budete pít hodně mléka (veganky můžou sáhnout po rostlinném mléku obohaceném kalciem). Navíc ale potřebujete hodně vitaminu D (ryby, pomerančový džus) nebo vitaminu K (listová zelenina).

Ohlídejte si

Lámou se vám nehty? Problém vězí v nedostatku biotinu neboli vitaminu B7 (najdete ho ve vaječném žloutku, sóje, kvasnicích, ořeších a semenech). Padání vlasů zase vyvolává nízká hladina železa a zinku (jezte ječné kroupy, vepřové maso, hovězí maso, špenát…). Když vás ale tohle všechno trápí dlouhodobě, je lepší poradit se s lékařem.

Mohlo by vás zajímat: 24 potravin, které pomáhají hubnout