9. října 2018
Jste v jednom kuse vyčerpaná, podrážděná a bez pořádné dávky kofeinu nejste schopná fungovat? Pak je víc než jasné, že jedete na záložní energii. Jak dlouho vám ještě vydrží? A kde vzít novou?

Doba si žádá superženy, takže tvrdě pracujeme, málo spíme, neumíme odpočívat. Výsledek? Jsme stále unavené a bez energie. A zvykly jsme si na to. Přesvědčujeme samy sebe, že všechno zvládneme a dobrovolně se tak řítíme vstříc kolapsu.

Nechcete skončit jako ženy, kterým jednoho dne organismus zkrátka řekl dost a zkolabují? Pak věnujte pozornost sedmi varovným signálům.

1 Probouzíte se vyčerpaná

Pokud se probouzíte ráno vyčerpaná, je to jasný důkaz, že musíte něco změnit. Jako první pomoc se nabízí pravidelné užívání vitaminů skupiny B. Vitaminu B1 se dokonce říká nervový. Umí totiž rychle zotavovat při duševním vypětí, pomáhá při depresích a celkově zklidňuje. Zamezí tomu, aby si vaše tělo hned po ránu automaticky vyrábělo svou dávku adrenalinu, a odstraní i výkyvy energie během dne. Budete se cítit mnohem vyrovnanější a vše získáte zpátky pod kontrolu.

2 Žijete na kofeinu

„Když mi došlo, že během dne vypiju i pět šálků kávy, rozhodla jsem se s kofeinem seknout úplně,“ vzpomíná Martina. „Ale pro tělo to byl takový šok, že jsem začala trpět bolestmi hlavy a třesem. Prostě absťák,“ líčí. Nemusíte se nutně vzdát kofeinu, spíš zlepšete zdroje, odkud ho přijímáte, a vyberte ty s obsahem antioxidantů. Stačí, když instantní kávu nahradíte čerstvě namletou. A až na vás dolehne odpolední krize, vyměňte kávičku za pravý bílý čaj nebo pár kostiček kvalitní hořké čokolády.

Embed from Getty Images