26. listopadu 2018
Chcete, aby váš trénink byl co nejefektivnější? Pak si dávejte pozor na tyto věci, které vám ho můžou ovlivnit a znepříjemit.

Jíst těsně před cvičením

Je důležité mít před výkonem dostatek energie. Když se však ale hodně najíte, budete celou dobu cítit žaludek a cvičení vám půjde velmi ztěžka. Ideální je dát si velké jídlo nejméně dvě hodiny předem. Pokud máte hlad, vynikající a lehká je například proteinová kaše, banán nebo energetická tyčinka. Zaženou hlad a dodají sílu a žaludek je rychle zpracuje.

Špatně se oblékat

I když to vypadá, že je v posilovně chladno, uvidíte, že jakmile začnete cvičit, tak se to změní. Není vhodné toho na sobě mít moc. Ideální jsou funkční materiály, které dobře odvádějí pot. Pokud zpočátku cítíte zimu, vezměte si mikinu, kterou si pak rychle vysvlečete. Moc vrstev a ještě z bavlny jinak způsobí, že vám to půjde ztuha, budete zbytečně přehřátá a navíc vám oblečení bude i vadit.

Nezahřát se a nerozcvičit se

Když začínáte jakýkoliv sport, měla byste se nejprve zahřát – ideálně během na místě, poskakováním, skákáním přes švihadlo, během nebo chůzí na páse nebo stoupáním na steperu. Stačí pět až deset minut, pak si svaly protáhněte strečinkem, abyste si pak neuškodila. Na protažení nezapomeňte ani na konci cvičení, to je důležité proto, aby se vám svaly nezkracovaly a také aby vám pak nebolely.

Nedoplnit energii po cvičení

Mnoho žen si myslí, že když docvičí a pak se nenajedí, budou lépe hubnout a více zeštíhlí. Jenže to je mylné. Tělo naopak po výkonu potřebuje doplnit energii, kterou ztratilo. Navíc do půl hodiny po intenzivním cvičení ještě skvěle spalujete cukry. Vhodná je hned po cvičení proteinová tyčinka nebo proteinový nápoj. A také nezapomínejte na zvýšený pitný režim!

Náš tip: 5 důvodů, proč na podzim nepřestat běhat