Jak ukazují data z obchodů Albert, nejvíce se prodává toaletní papír třívrstvý a na vzestupu je i ten se čtyřmi vrstvami. „Podíl třívrstvých toaletních papírů na celkových prodejích je téměř 60 %, čtyřvrstvý toaletní papír je zase nejrychleji rostoucím zbožím v tomto segmentu,“ říká Aneta Jiroutová, manažerka oddělení nepotravinového sortimentu obchodů Albert.
Co se týká vůně a barvy, preferují Češi klasiku. „85 % prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. Z parfemovaných toaletních papírů je nejoblíbenější heřmánkový,“ říká Aneta Jiroutová. Zákazníci také málokdy ví, že se neparfemuje papír samotný, ale jen rulička. Limitované edice s obrázky jsou podle ní oblíbené hlavně na jaře a v zimě.
Spotřebitelé upřednostňují nákup větších balení po 8, 16 nebo 24 rolích. Jejich nákupy mají rostoucí tendenci. Opačný trend je u balení s jednou až čtyřmi rolemi. Zákazníci mají rostoucí zájem také o zcela ekologicky rozložitelný toaletní papír. Celková poptávka po toaletních papírech je stabilní, s mírným dlouhodobým růstem v řádu několika procent.
Historické milníky toaletního papíru
14. století - Vynález toaletního papíru. První toaletní papír byl vyroben pro čínského císaře.
1596 - První splachovací toaleta.
17. století - Běžným toaletním papírem se staly noviny pro jejich dostupnost.
1710 - Byl vynalezen bidet.
1778 - Vyroben první toaletní papír podobný tomu dnešnímu.
1857 - Začíná se prodávat továrně balený toaletní papír.
1900 - Vylepšení městských kanalizací v Evropě vedlo k rozšíření splachovacích toalet.
1935 - Firma Northern Tissue představila v kampani toaletní papír „bez třísek“.
19.-20. stol. - Vzniká perforovaný toaletní papír, papír vícevrstvý, recyklovatelný a vlhčený.
21. století - Tzv. bezpapírová toaleta (Japonsko)-kombinuje toaletu, bidet a sušák v jednom.