Dobře zvládnutá organizace času dokáže významně snížit úroveň stresu, zbaví vás úzkosti a s ní spojené deprese, zvýší osobní efektivitu a produktivitu. Osobní a business koučka Jana Green (www.janagreen.cz) radí, jak být efektivnější. Zde je 10 tipů, které vám pomohou k lepším výkonům:
1. Nemusíte být perfektní
Zapomeňte na dokonalost. Co je perfektní pro vás stejně nebude perfektní pro někoho jiného. Vězte, že jste v tom, co děláte, dobří a zbavte se pocitu, že to musí být bez chybičky. Strašně se vám uleví. Odvádět skvělou práci je jedna věc, být dokonalý věc druhá. Perfekcionismus z vás vysává energii, která vám pak chybí při dalších úkolech.
2. Dělejte všechno hned a nic neodkládejte
Probouzíte se v noci hrůzou s myšlenkami na to, co jste zapomněli a co jste ještě neudělali? Začněte po vzoru úspěšných lidí řešit věci hned. Odkládání úkolů na později vám přináší stres z množství úkolů, které na vás čekají. Pokud vše, co jde, vyřešíte hned, půjdete spát s prázdnou hlavou, žádným stresem a čistým stolem na další den.
3. Úspěch tkví v dokončených úkolech
Často se vám stává, že jste roztěkaní a děláte 10 věci najednou? Skončete s tím. Pokud máte velmi důležitý úkol, nenechte se nijak vyrušit, dokud jej nedokončíte. Postupujte od nejdůležitějších/nejnáročnějších úkolů po ty méně důležité. Podstata úspěchu tkví v dokončování, přestaňte dělat věci na půl a vše vám půjde líp od ruky.