25. července 2018
Alkohol je obecně velmi kalorický, tudíž ho výživoví poradci v rámci redukce hmotnosti rozhodně nedoporučují. Ale vážně si teď v létě nemůžeme dát ani sklenku?

Pokud nechcete přibrat, volte nejlépe suché bílé víno. Určitě ale nevynechávejte jídlo!

To odborníci nedoporučují ani v případě, že máte před sebou celovečerní party. „Alkohol představuje jen prázdné kalorie a žádné živiny,“ říká hlavní výživová poradkyně Naturhouse Mgr. Alena Balíková Přídová. Pokud nechcete přibrat, vždy platí zásada zdravého a pravidelného stravování i pitného režimu.

Některé studie dokonce dokazují, že pravidelná denní dávka malého množství alkoholu má příznivé účinky na zdraví.„Občasná konzumace sklenky suchého bílého vína nemusí uškodit. V tom případě je ale potřeba doplnit tekutiny v podobě čisté vody, které se nezapočítávají do denního příjmu tekutin,“ říká poradkyně.

Každému z nás funguje metabolismus jinak, ale při redukci odborníci nedoporučují pít alkohol každý den, ani pokud jde o suché víno. „Aby se člověk v redukční fázi necítil vystrnaděný z kolektivu, dá si na večírku skleničku suchého bílého vína a současně doplní tekutiny sklenicí vody,“ dodává Alena Balíková Přídová. Důležité je zejména nepít alkohol nalačno.

Pozitivní účinky na hladinu cholesterolu se přisuzují pivu, které obsahuje látky podporující tvorbu HDL, tzv. hodného cholesterolu, a potlačují tvorbu záporně působícího cholesterolu.
Zdraví prospěšné účinky piva dosáhnete jednou až dvěma sklenicemi denně. Větším množstvím docílíte spíše opačného efektu. K nejprospěšnějším se řadí plzeňské pivo, které má navíc svojí hořkostí příznivý vliv na zažívání.

Pivo je bohatým zdrojem energie, proto bychom se mu měli při dietě vyhnout nebo alespoň pít v omezené míře, a to vždy k jídlu. Pokud si chcete dopřát pivo bez výčitek, doporučují ho odborníci zvolit po sportovní aktivitě, kdy vám poslouží jako výborný iontový nápoj.