18. ledna 2019
Spousta žen touží po jednoduchých rytmických krocích, které bez problému zvládnou. Aerobic není cvičení „na sílu“, je opakem silových výkonnostních lekcí. Naopak je určen ženám, které si chtějí cvičení hlavně užít!

Aerobik Češi zkrátka milují. A to už několik desetiletí. Stoupá o něj zájem nejen mezi ženami, které si touží zacvičit, ale čím dál víc žen se hlásí i do instruktorských kurzů. „O tom, že se aerobic těší čím dál větší oblibě, svědčí i to, kolik má forem,“ říká Jana Hubačová, manažerka Školy fitness profesionálů Fisaf.cz, která pořádá vzdělávací kurzy pro instruktory.

V čem je aerobik výjimečný?

Historie aerobního cvičení se začala psát počátkem 80. let v USA a za jeho zakladatele je považován americký lékař Kenneth Cooper, který se zabýval vlivem sportu na lidský organismus. Slavná americká tanečnice Jackie Sorensonová pak cvičení při hudbě obohatila o taneční prvky, a aerobik tak získal zábavnou složku, a tedy i atraktivitu.

Unikátnost aerobiku spočívá v tom, že se jedná o cvičení prováděné ve středně vysoké intenzitě, kdy nevzniká nežádoucí kyslíkový dluh, a můžeme se mu tedy věnovat dlouhou dobu (proto by mělo být součástí všech cvičebních programů). Podle průzkumů pak pravidelné aerobní cvičení posílí pohybový i kardiovaskulární systém, zvyšuje kapacitu plic, přirozeně formuje postavu a v kombinaci s hudbou působí pozitivně na naši psychiku.

Rekreační formě aerobiku se může věnovat každý zdravý člověk, není vhodný pouze pro lidi s nadváhou nebo těhotné ženy, které s ním nemají dřívější zkušenost. Aerobikové lekce jsou oblíbené i mezi dětmi, protože jsou zábavné, ale tady se musí vždy přihlédnout k jejich věku a kondici.
„Aerobikové lekce v současnosti nabízí mnoho fitness center. Když se rozhodujete, kam začít chodit, doporučila bych nejprve zajít se podívat na několik ukázkových lekcí, a pak si vybrat tu, která vám bude svým zaměřením nejvíce vyhovovat. Zcela stěžejní je tady totiž osobnost instruktora – jakou vytvoří choreografii a jak ji přizpůsobí cvičícím. Někdo má hodiny zaměřené více na posilování, jiný na tanec. Obecně však platí, že každá cvičební lekce aerobiku by měla zahrnovat zahřátí, blok aerobního cvičení, zklidnění, posilování a nakonec protažení,“ podotýká Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness Fisaf.cz.

Náš tip: Změňte svůj životní styl a staňte se instruktorkou

Pokud vás cvičení baví, chcete se dozvědět ještě více o svém těle, a třeba se i stát profesionální instruktorkou, přihlaste se na kurzy do Školy fitness profesionálů FISAF.cz, které mají akreditaci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Začít můžete třeba hned 1. února 2019. Za 55 hodin se v kurzu naučíte vše potřebné z anatomie, fyziologie i základy správné výživy.