18. července 2018
Pokračujeme s abecedou zdraví a přinášíme vám tentokrát tipy od písmena Ř. Že vás nic nenapadá? Ale kdeže! Prozradíme vám, proč jíst řepu, řeřichu a ředkvičky.

Ředkvičky

Jsou malé, ale šikovné. Řeč je o červených ředkvičkách, jejichž sezóna je právě teď v plném proudu. Proč by měly být pravidelnou součástí vašeho jídelníčku? Ředkvičky jsou sice poměrně běžná kořenová zelenina, ale málokdo ví, že mají doslova blahodárné účinky. Tak třeba jsou vitamínovou bombou (vitamínu A, C, E a skupiny B), obsahují množství minerálních látek(hořčík, fosfor, draslík, železo a vápník) nebo třeba kyselinu listovou, která podporuje nejen naši kondici, ale i lidskou mysl. Ředkvičky ale především obsahují tzv. hořčičné oleje, které pomáhají chránit naše zažívací ústrojí před plísněmi a bakteriemi. Pořád vám to nestačí? Tak máme ještě další výhodu! Jsou nízkokalorické, a navíc obsahují vlákninu, což z nich dělá perfektního parťáka pro hubnutí.

Nejlepší je ředkvičky konzumovat v čerstvém stavu, klidně jen tak, nebo na chlebu s máslem, hodí se taky do salátů, případně je možné je i podusit. Prostě ideální po všech stránkách!