10. července 2018
Pokračujeme s abecedou zdraví a přinášíme vám tentokrát tipy od písmenek Q a R. Tentokrát vám prozradíme, proč jíst quinou, rajčata a exotický rambutan.

Quinoa

O quinoe už jste asi slyšeli. Možná ji znáte po českým názvem merlík čilský. Každopádně se jedná o obilovinu, přirovnali bychom ji přibližně ke kuskusu, jen jsou její zrníčka trochu větší. V kuchyni se používá buď jako příloha nebo do salátů. K dostání je ve třech barevných variantách – červená, bílá a černá. Její příprava je jednoduchá – vaří se podobně jako rýže.

Quinoa patří mezi tzv. superpotraviny. Čím si tohle pojmenování zasloužila? Je toho celkem dost! Tak třeba obsahuje opravdu výrazné množstvíbílkovin, což ocení hlavně vegetariáni a vegani. Na quinou ale nedají dopustit ani lidé s alergiemi – je totiž přirozeně bezlepková! Slouží také jako zdroj minerálních látek – železa, manganu, vápníku, selenu nebo hořčíku – a vitamínů. A aby toho nebylo málo, je zdrojem vlákniny (má jí přibližně dvakrát víc než jiné obiloviny) a je bohatá na antioxidanty (látky, které neutralizují volné radikály a připisuje se jim úspěšný boj se stárnutím i některými nemocemi).

Embed from Getty Images