2. března 2018
S abecedou zdraví jsme tady podruhé, takže se těšte na tipy od písmenka B. Jdeme na to!

Jestli vám uteklo písmeno A, najdete ho zde

Brusinky

O brusinkách jste určitě slyšeli v souvislosti s jejich pozitivním působením při zánětech močových cest. V malých červených bobulkách se toho ale skrývá mnohem víc. I proto patří do skupiny superpotravin. Brusinky jsou doslova nadupané obsahem obrovského množství antioxidantů, vitaminů a minerálů. Výrazně je zastoupená taky vláknina, jejíž zvýšený příjem snižuje krevní tlak a cholesterol, a je skvělým pomocníkem při hubnutí. K tomu se hodí i díky velmi nízkému obsahu kalorií. Některé studie prokázaly, že konzumace brusinek pomáhá jako prevence proti některým typům rakoviny, mohou být prospěšné při onemocnění dásní nebo zlepšují funkci imunitního systému. Prostě samá NEJ!

A jak vlastně brusinky jíst? Kvůli trpké chuti je nedoporučujeme zkoušet syrové. Možností ale zůstává i tak mnoho! Z brusinek se totiž dělají třeba marmelády, najdete je i v podobě džusů, omáček k hlavním jídlům a konzumovat je můžete hlavně jako sušené ovoce. Na zdraví!