14. března 2019
Kdo je vaším největším kritikem? Pokud jste si vzpomněla na nesnášenlivou sousedku, exmanžela či protivného šéfa, raději přemýšlejte dál. S největší pravděpodobností jste to totiž vy sama.

1. Umět se ocenit

Dokázat se postavit sama za sebe, znát svoji cenu a uvědomovat si, v čem jsem dobrá, to je to, co nás dělá šťastnými. Nízké hodnocení sama sebe je docela chronická a nepříjemná překážka k láskyplnému životu. Přestaňte si říkat „Já nejsem dost hezká… Já nejsem dost štíhlá… Já nejsem dost schopná… Já nejsem… Já nejsem….“ Zkuste si místo toho začít říkat, KDO OPRAVDU JSTE!

2. Nekritizovat sebe ani druhé

Kritika je ošemetná věc, někoho sice dokáže „nakopnout“ – třeba v práci či ve sportu, ale manželství a vztahy nejsou závod. Navíc se kritika vždy vrací jako bumerang. Když budete sobě i partnerovi stále dokola opakovat, v čem jsou vaše slabá místa, brzy uvěříte, že převládají. A naopak!

3. Přestat se bát, jak mě hodnotí ostatní

Nikdy nemůžete mít pod kontrolou, co si myslí druzí! A tím, co nemůžeme ovlivnit, je zbytečné se trápit. A neberte si zbytečnosti osobně!