15. září 2017
2 / 2

5. KUPOVANÉ ZÁLIVKY

Máte v plánu si umíchat salát? Nemíchejte ho s kupovanou zálivkou. Většinou je v ní hromada chemikálií a nekvalitních přísad, které vašemu tělu nijak neprospějí. Zkuste jednoduchou zálivku: Smíchejte citronovou šťávu s pár kapkami olivového nebo třeba avokádového oleje, lehce osolte a opepřete a je to. Dokonalá zálivka je hotova.

6. OVOCNÉ DŽUSY

Obsahují vysoký obsah fruktózy a kukuřičného sirupu. Proto si dělejte šťávu sami. Mimo to, že bude čerstvá, zdravá a chutná lépe, uděláte dobře i svému tělu.

7. CHLÉB

Ty sacharidy. Ano, velké množství je jich i ve chlebu. K tomu se většina dělá již z polotovaru a s tradičním chlebem nemá nic společného. Jestli si však nedáte občas říct, sáhněte spíš po vícezrnné variantě.

8. SŮL

Tohle už je ohraná písnička. Moc soli škodí a škodí i vašemu břichu. Proto ji hodně omezte a nahraďte čerstvými bylinkami a kořením. Třeba zázvor, bazalka, česnek a kurkuma jsou skvělé.

2 / 2