9. ledna 2018
Zimní počasí běžcům právě nepřeje. Jít běhat ráno před prací nebo večer ve tmě je nepříjemné, stejně tak jít trénovat místo obědové pauzy. Ať už chcete splnit své novoroční předsevzetí a více se hýbat, nebo pravidelně běháte a v zimě jen ztrácíte motivaci, poradíme vám, jak na to.

1. Stanovte si cíle

Jeden z nejjednodušších způsobů, jak si stanovit cíl s pevným termínem a vzdáleností, kterou chceme bez větších problémů uběhnout, je přihlásit se na závod. Na ten ale nenatrénujete přes noc, takže proč nezačít právě teď? Běžecké závody s dlouhou tradicí a perfektním zázemím po celé České republice pořádá RunCzech, zakladatel dnes již světově proslaveného Pražského maratonu. Nemusíte běžet hned maraton nebo půlmaraton, může vám stačit 10 nebo i 5 kilometrů. Pokud nechcete běžet sami za sebe, ale máte rádi týmové prostředí, ideální je pro vás štafetový závod nebo rodinné běhy. Ty nemají tak velké nároky na uběhnutou vzdálenost a zároveň si užijete soutěžní atmosféru třeba i s celou rodinou.

2. Nebuďte v tom sami

Nařídíte si budík a ráno se vám nechce vstát, večer přijdete unavení z práce a o předešlé motivaci už se vám díky únavě jenom zdá. Domluvte se na běžeckém tréninku s někým dalším. Nemáte s kým běhat? Po celé České republice jsou často aktivní běžecké skupiny, prohledejte sociální sítě nebo databázi běžeckých tras Mattoni FreeRun, kde můžete vyběhnout hromadně i s koučem a zcela zdarma. Ať už půjde o jednoho běžeckého partnera, nebo celou partu, předem domluvený trénink pro vás bude složitější zrušit.

Čtěte také: Jak se správně obléknout a obout na běh v podzimním nečase?