13. května 2018

 

Mýtus 4: Sto sklapovaček denně spálí tuk na břiše

„Neexistuje žádný univerzální cvik, díky kterému byste spálili z dané partie více tuku. Stejně tak je k ničemu dělat stovky opakování. Mnohem účinnější je komplexní cvičení. Chcete-li ze svého tréninku vytěžit maximum, nechte si poradit od zkušeného trenéra,“ říká Hollerová.

Embed from Getty Images

Mýtus 5: Zhubnete jedině kardiem nalačno

„Abyste se zbavili nechtěného tuku, nemusíte cvičit hladoví. Nemusíte strávit ani hodiny na běžeckém pásu. Běžte se raději proběhnout či projít do parku nebo zařaďte do svých tréninků cvičení s tepovou frekvencí do maximálních hodnot,“ radí Hollerová.

Pokud si ráno rádi přivstanete a ještě před snídani si zajdete zaběhat, je to v pořádku. Ale rozhodně neplatí, že jedině kardiem nalačno dosáhnete vytoužených výsledků. Poslouchejte své tělo, experimentujte a dělejte pohyb, který vás bude bavit bez ohledu na to, v jakém to bude čase.

Trenérka Hollerová má výborné výsledky i s pohybovou aktivitou s vysokou tepovou frekvencí: „Trénink, při kterém alespoň 20 minut cvičíte na maximálních hodnotách tepové frekvence, zajistí, že v rámci následné regenerace máte zrychlený bazální metabolismus na 1 až 2 dny. Zařaďte každý třetí den vysoko intenzivní cvičení. Váš metabolismus pojede na plné obrátky, budete hubnout a navíc se cítit skvěle.“

Mýtus 6: Ženy by neměly cvičit s těžkými činkami

„Svaly vám neuberou na ženskosti. Naopak budete mít díky nim pevné tělo a kromě toho svalová hmota aktivně spotřebovává energii. Každé deko svalů navíc vám dovolí baštit o něco víc a nepřibrat,“ vysvětluje Hollerová.

„Není důvod bát se silového tréninku. Začněte základním tréninkem celého těla, později si můžete sestavit trénink zaměřený na jednotlivé partie,“ radí Hollerová. A dodává: „Zaměřte se na základní cviky, ideálně cvičte pod dohledem zkušeného trenéra či trenérky.“