31. července 2017
Je snadné vypěstovat si na něm závislost… Co s vámi ale cukr skutečně dělá a jak se od nebezpečné lásky osvobodit? Čtěte 14 tipů:
1 / 5

Možná patříte k menšině, která se bez čokolády, zmrzliny a limonád obejde. Průměrný Čech však ročně spolyká až 40 kilo cukru, přičemž Světová zdravotnická organizace doporučuje maximálně 25 gramů (tedy asi šest lžiček) denně. Myslíte si, že tohle bez problémů splňujete?

A tušila jste, že ohromná spousta bílého jedu se tiše schovává v běžných potravinách, jako jsou třeba zálivky na salát, kečup, omáčky na těstoviny? Jde o celých 75 % průmyslově zpracovaných potravin!

Co všechno sladký záškodník dokáže napáchat? Zatížit srdce, oslabit zubní sklovinu nebo vyvolat cukrovku. V poslední době se navíc objevují i studie, které spojují vysokou konzumaci sladkostí se zvýšeným rizikem rakoviny prsu. Nemluvě o faktu, že přemíra sladkostí na talíři může vězet za vaší únavou. Bílý prášek navíc zhoršuje pleť a může urychlovat tvorbu vrásek. Zbavit se závislosti přitom není zase tak těžké.

„Brzy zjistíte, že vám sladká chuť prostě nechybí,“ tvrdí jedna z „vyléčených“, třiatřicetiletá Martina, a dodává: „Objevila jsem spoustu dezertů, které jsou božské, a přitom v nich není ani špetka cukru.“ Pětadvacetiletá Anna vysvětluje: „Na dva měsíce jsem vynechala všechny sladkosti. Za tu dobu odvyknete. Teď už si klidně s kamarádkou dám zmrzlinový pohár. Ale upřímně? Je to něco, bez čeho se obejdu.“ Myslíte si, že vy to nezvládnete? Pomůžou následující tipy:

1 / 5