25. července 2017
Poradíme vám, co možná děláte špatně:
1 / 2

Dokud jsme mladí, nevěnujeme tolik pozornosti tomu, jestli správně stojíme, chodí­me, sedíme či spíme. O to více můžeme být překvapeni v pozdějším věku, kdy se vše­ch­ny hříchy z mládí sečtou a připomenou – třeba právě bolestí pohybového aparátu. Nejzrádnější je, že často ani netušíme, že něco děláme špatně. 

Špatně stojíme

Většina lidí ani nezná správné držení těla. To ve spojení s jednostranným zatěžováním přetěžuje určitou skupinu svalů, kloubů a v konečném důsledkui i páteře. Toto riziko snížíme vhodným cvičením a dbáním na správný postoj. .

Ach, to sezení…

Při práci na počítači, typické sedavé činnosti, bychom měli mít široce rozkročené dolní končetiny, stehna by měla směřovat pod mírným úhlem dolů. Bolesti šíje můžeme zabránit tak, že budeme myslet na uvolněná ramena a dýchání. Při naklánění nad pracovní desku dbáme na to, abychom se nakláněli s rovnou páteří. Zádům ulevíme rovněž oporou o lokty, což současně brání v hrbení.

1 / 2