8. července 2017
Spánek. Klidný a osvěžující spánek. Už ve starověku ho lidé po­važovali za dar. V dnešní uspě­chané době je tento dar čím dál vzácnější.
1 / 2

Může za to nepra­videlný denní režim, ale i napětí a stres, časté cestování, obavy, že přijdeme o práci, … Nespavost na sebe pak nenechá dlouho čekat. Projevuje se všelijak – těžko a dlouho usínáme, v noci se opakovaně budíme, příliš brzy ráno se probouzíme… Nespavost se však může projevovat také tím, že spíme dlouho, ale náš spánek není dostatečně kvalitní a my po probuzení nejsme svěží.

1. Nepijte kávu, colu, černý, zelený čaj ani energetické nápoje od odpoledne, ideál­ně 4 až 6 hodin před ulehnutím.

2. Zapomeňte na těžká jídla, poslední jídlo snězte 3 až 4 hodiny před ulehnutím.

3. Po večeři neřešte nic, co by vás mohlo rozrušit. Věnujte se milým činnostem.

4. Lehkou procházkou se spánek může zlepšit. Ale pozor, i cvičení 3 až 4 hodiny před ulehnutím může váš spánek narušit.

5. Nepijte večer alkohol.

1 / 2