30. června 2017
Michal Pres je vedoucí marketingového oddělení Škoda Auto ČR a také jeden ze dvou mužů, kteří letos zasednou v odborné porotě soutěže Žena roku 2017.
1 / 3

O tom, jak se mu s ženami spolupracuje, jak je vnímá jako řidičky a jak se chystá na roli porotce, si povídal s Mirkou Srdínkovou.

Vaše oddělení bude ve firmě zřejmě jedno z mála, kde nepřevažují muži…

Kdybych měl odpovědět čistě za svůj tým, tak v něm muži převažují. Ale asi to bude tím, že jsme marketing právě Škody Auto ČR a máme na starosti nejen takové to krásno – obrázky a videa, ale i nastavení ceny a výbavy vozů. A k tomu mají přece jen muži blíž. Ale v oblasti marketingové komunikace se vaše hypotéza potvrzuje, tam mám ve skupině čtyř lidí hned tři kolegyně.

Šéfujete raději ženám, nebo mužům?

Nad tím jsem takto nikdy nepřemýšlel. Spíš řeším odbornost a osobnost člověka a to, jak se na danou pozici hodí, než zda jde o muže či ženu. Takže nedokážu říct, jestli se mi lépe vedou ženy nebo muži, protože každý máme své lepší a horší chvilky, své přednosti a nedostatky.

A jsou ženy z pracovního pohledu podle vás v něčem nedostižné?

Kdybych hledal někoho na místo, kde je vyžadována velká pečlivost až puntičkářství nebo kreativita, spíš bych inklinoval k tomu vybrat ženu, v tomto případě asi nějaké genderové predispozice fungují.

Je stále ještě málo žen v řídících pozicích velkých firem?

Já tuto problematiku neřeším, přijde mi to až skoro nedůstojné, jako kdybychom ženy stavěli na nižší úroveň a muselo se jim takto uměle pomáhat, aby se dostaly do popředí. Podle mě když žena chce a má k tomu předpoklady, tak se na vedoucí pozici dostane. Ve Škodovce je sice v managementu i ve vedení naprostá většina mužů, ale opět je to do značné míry dáno tím, že jde právě o automobilový průmysl. A i u nás se na řídících pozicích stále víc prosazují ženy.

A teď prosím o upřímnost – v čem jsou podle vás ženy řidičky lepší či horší než muži?

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že ženy jezdí klidněji, méně agresivně, příliš neprožívají předjíždění, zrychlování a rychlou jízdu, což může být sice na jednu stranu pozitivní, na druhou stranu jsou ženy váhavější a ve chvíli, kdy by mohly předjet, tak nepředjedou, protože si nejsou jisté, cesta se tak prodlužuje, mohou vznikat nervózní situace…

1 / 3