26. června 2017
Zejména v horkých letních dnech nás láká zpestřit si pitný režim ovocným džusem, freshem nebo smoothie. Je to dobrý nápad?
1 / 2

Různé ovocné mixované nápoje obsahují spoustu vitamínů, minerálů, vlákniny a vody. Bohužel ale také spoustu cukru. Jednoduchého cukru. A v ten moment se z relativně zdravého nápoje stane nástroj na nabírání nežádoucích tukových zásob. Který z nápojů je tedy pro zdraví a hubnutí nejvhodnější? A není nakonec lepší dát si prostě ovoce?

Džus

Nápis „fresh“, „healthy“, „100%“ a podobně nás utvrzuje v tom, že vypitím takového džusu nic nezkazíme a jen tělu dodáme potřebnou energii a vitamíny. Nenechte se ale nalákat líbivým obalem a krabici s džusem také otočte zezadu. Uvidíte, že většina ovocných šťáv pochází z koncentrátu, jsou doslazované, dobarvované a konzervované. Právě jste si koupili litr sladké vody. „Vitamíny, minerály a vlákninu v nich nehledejte – nenašli byste je,“ varuje Irena Šťovíčková z portálu Fithall.cz.

Fresh
Fresh je v podstatě čerstvě vymačkaná šťáva z ovoce. Zcela jistě v ní uvízly nějaké ty vitamínky i minerální látky, ale také veškerý cukr z ovoce. Pokud jsou ovocné freshe namixované se zeleninovými, budiž – nálož cukru bude trochu nižší, nicméně pijete hlavně sladkou vodu s trochou vitamínů. Pokud chcete freshe do svého nápojového lístku zařadit, určitě si je řeďte obyčejnou nebo minerální vodou.

1 / 2