21. června 2017
Víte, co si obléct, aby vám nebyla zima, nebo naopak vedro? Kde a kdy běhat a že na závěr běhu není dobré to „napálit“ a pak hned skočit do sprchy? Když se vyhnete následujícím 8 nejčastějším chybám, máte běžecký úspěch zaručený.

1. Není ti vedro?

Než vyrazíte ven, uvědomte si, že jdete běhat, ne sedět na lavičku do parku. „Všem vždy doporučuji, aby se oblékli tak, jako by bylo venku alespoň o 5–10 stupňů více. Při běhu se zahřejete a rozhodně se nemusíte bát, že by vám byla zima. Právě naopak! Často se stává, že se běžci příliš oblečou a dojde u nich k přehřátí organismu,“ komentuje Martin Levý, běžecký trenér Gatorade. Pokud se bojíte, že vám bude třeba zima na ruce, tak se rozhodně nebojte kombinace trička s krátkým rukávem a rukavic.
Zapomeňte na mýtus, že čím více máte na sobě oblečení, tím více se potíte a tím více a rychleji spalujete nežádoucí tuky. Tak to rozhodně nefunguje.

Běhat začala i zpěvačka Ewa Farna, přečtěte si, co o svých zkušenostech říká v rozhovoru: Věřím, že běh vnese do mého života řád

2. Pijte, ale nepřehánějte to!

Dostatečný příjem tekutin je při běhání, i jakémkoli jiném sportu, klíčový. Ale nic se nemá přehánět. Podle Martina Levého dělají běžci začátečníci tu chybu, že se bojí, aby nebyli dehydratovaní, a tak raději pijí více, než je nutné. Pitný režim by měl být pravidelný, během celého dne a nikoli nárazový. To, že vypijete více než dva litry vody najednou, může způsobit převodnění – stav, kdy jsou nadměrně zatížené ledviny a další orgány. V extrémních případech může dojít dokonce k jejich selhání.